fredag 7 maj 2010

Tragik och Komedi

Det har varit händelserika dagar som förbi. Molly har bland annat haft en två veckor lång period med feber som pendlade mellan 38-40 grader. Det föranledde två turer till barnmottagningen med snabbsänka första gången 176 och andra gången 213... Men inget hittade doktorn mer än en röd hals, så hem igen utan någon behandling då det var misstänkt Virusinfektion. Molly har som tur tagit flytande Alvedon och senare även Ipren snällt. Lite oro för feberkramper har ma ju haft med så hög kroppstemperatur! Hon har också druckit ordentligt med vatten, mutats med glass då matlusten inte var på topp de här veckorna. Orolig blir man i mamma hjärtat!! Denna oro och alla nätter som dagar(då jag har min nattperiod) har lett till att min sömn inte riktigt varit den bästa så jag har känt mig mer trött än vanligt... Usch för att jämt känna sig trött, undrar om jag känt mig riktigt utvilad ngn gång sen Molly kom?! Kommer inte ihåg iaf. Nu är hon bra igen och äter som en häst.
Pappa har varit i Vänersborg på domstol, åtalet mot bedrägeri mot killen som lurade oss på en Gitarr. Han erkände sig skyldig och ålades att betala tillbaka pengarna... Men än så länge har vi inte fått tillbaka ngt. Nu kan vi iaf få fogden efter honom om det inte händer ngt.
Jag har passat på att vara ute på vift, på NSFS Vårmöte i Kalmar. 2,5 dag med Mingel, Bankett på Kalmar Slott, Träff med gamla arbetskamrater från Halmstad och dessutom massa bra Föreläsningar och ny sporrande information.
När jag kom hem hade jag en mammig dotter men hon saknade inte mig så mkt när jag var borta så allt kom väl när jag kom hem. Skönt att veta att Pappa och Molly klarar sig utan en nga dagar;)
Jag hade tröttnat på vårt vardagsrum sen ett tag tillbaka och vi passade på att möblera om så i stort sett har mina lediga dagar spenderats åt att flytta möbler. Vi var en sväng på Öppnis i Torsdags fm som en skön avkoppling.
Idag har vi varit på 4H gården med Öppnis, Molly gjorde en favorit i repris... Spydde när vi nästan var framme! Vi som vant bort oss med alla extrakläder blev lite handfallna. Men vi löste situationen och Molly fick klappa lite getter och en häst, och titta på en massa andra djur.
Molly har börjat prata allt mer och ett ord som upprepas flera gånger per dag är "MER". Hon kan många fler ord och försöker verkligen förklara det hon vill även om jag inte alltid förstår.

Nu är det inte många dagar till gbg:s varvet och ångesten ökar för varje dag, jag har varit redig den senaste veckan och sprungit 7 km v a d men det förstördes av gårdagens Komedi...
Jag vi var på Big Comedy som var görskoj, men jag hade nästan glömt bort att vi skulle dit så det var svårt att klämma in en löpning och idag hade jag sonika ingen lust... Jag lyckades också bli en av Henrik Skyfferts Hackkycklingar.. men det är väl så när man sitter i mitten på rad två...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar