måndag 22 november 2010

Känslosamma pyret

Vi våldgästade kusinen då A behövde få ligga och sova i fred. Så fram på fm efter morgonbestyren så åkte vi och hälsade på M, E, A och Loke. De blev alla glada att se oss särskilt Loke. Molly har lärt sig att markera när hon vill leka/hälsa på honom annars säger hon väldigt bestämt Näe! och sätter fram handen i ett stopptecken. Vi passade på att fråga om de ville följa med oss till Röda kvarn på Bio...
Så vi var på Bio igår med Moster och kusin igen, såg sista delen till Shrek. Det var mörkare/ledsnare än vad trailern gav sken av. Så mitt i filmen när Shrek är ledsen och häxorna härjar som mest så lägger hon sig på magen mot barnstolen och armen skyddande över huvudet/ögonen.... "mimmi ädd" och började gråta en aning Så hon fick krypa in i vagnen som jag hade med i salongen(fördel med röda kvarn;)) och äta Mariekex, russin och dricka päron MER, då jag hade inte med mig ngt vatten:/ Å stackarn t o m bad om vatten efter en stund. Molly lugnade sig och fick se det lyckliga slutet:) Är det ngt jag fått höra som barn är att börjar jag se på en film och den är läskig så måste jag se den klar för att inte bli rädd.... hoppas att det fungerar lika bra på Molly som det har fungerat på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar