lördag 20 november 2010

Skapande verksamhet och Julmarknad

Idag har vi försökt att vara så mkt hemifrån som möjligt. A har jobbat natt så han behövde sömnen. Så det blev färd för äventyr. Så när vi hade duschat, ätit frukost och skottat snö tog vi oss till Borås konstmuseum. Lördagsbarn kallar dem det, utan nga förväntningar eller någon aning om vad vi hade att vänta oss så for vi iväg. Rita med KOL, pensla med brunfärgat vatten på konturen av mig i helkroppstorlek:) Ja det underhöll vi oss med i 1,5 timma innan det var dags att äta lunch.
Lunchen blev inte den nyttigaste men det var ju lördag å allt, Blåbärspaj med Vanlijsås. Mumsigt:) På vägen hem svängde vi förbi Ekhagens Julmarknad och Molly fick köpa lite lotter och en Julklapp som hon öppnade redan i bilen... en grön fin bli blev det.
Väl hemma passade vi på att göra två smögubbar då det var riktigt go kramsnö ute, Molly var en bra arbetsledare som såg till att jag jobbade på;) A kom ut och hjälpte oss med en ljuslykta och få på näsor, armar och knappar och ögon av sten.
A fick uppfylla mitt löfte till Molly, pannkakor! Så det blev lördagens kvällsmat.
Nu letar jag efter barnmattor och bäddsoffor... det går inte så bra. Hittar inte det jag vill och som A kan vara nöjd med;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar