lördag 29 januari 2011

Som natt och dag

Gårdagens nattning var en pärs... det ropades och hittades på massa olika anledningar till att inte SOVA och få Mamma eller Pappa att komma och bädda in lilla fröken. Boven var en middagsvila under em då Fröken verkat trött, det straffar sig direkt. Halv tio kom hon äntligen till ro sisådär 1.5-2 timmar efter vanliga nattningstiden. Och då sov hon bara en timma på em. Jag kunde ju önska att jag kunde fått lite sovmorgon men ack så snällt ska vi inte ha det. Inte för jag egentligen har ngt att klaga på då hon vaknar vid halv åtta i sin egen säng tills hon kommer över och ligger och drar sig i min säng till klocka är över 08:00. Jag gick och lade mig tidigt (haha 22.30 är nog inte tidigt för alla;))som tur va så jag var ändå pigg på morgonen.

Idag har vi varit på Leo´s lekland istället för Familjejympan på Friskis. Kusinen fyller 6 år imorgon och Molly var bjuden på kalas. 2.5 timmas lek och bus samt en stund att inhalera ett par pannkakor och glass (marängsviss för de större) så var det fullt ös medvetslös... men jag är en sträng mamma med gårdagen nattning alldeles för färskt i minnet så att sova på em blev strängt förbjudet hur trött än Fröken var. Hon var på G att nicka till i bilen på väg hem men jag lyckades distrahera bort sömnen. Hemma blev det till att aktivering och vad passade bättre än att lägga det stora golvpusslet med Pippi Långstrump som Molly fått av sin fadder. Väldigt roligt tycker fröken att det är att pussla så sömnen var som bortblåst. Efter lite mat och kvällsbestyr så somnade fröken 30 sekunder efter att jag läst boken och släckt lampa! Så Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar