söndag 14 oktober 2012

Dagen har börjat med välbehövlig sovmorgon. Jag gick upp 8 medan Andreas kom upp vid 10. Vardagslyx;) Gårdagen spenderades med att göra klart granitgången mellan huset och garaget på morgonen. Kallt har det varit, sättsanden var fryst! Sedan fortsatte vi med att hjälpa kompisar att flytta. Vi kom hem sent (21), konstaterade att flyttfesterna ändrats sedan barnen kommit till;) Matilda visade sig från sin bästa sida, satt mest och glanade eller sov med undantag för magknip en kort stund på dagen. Hon avslutade kvällen med att somna i J:s knä:) Molly hittade en ny vän i V och de hjälptes åt att packa upp lite böcker åt M&C. Lilla J var alldeles bedårande, tänk vad fort man glömmer hur små de är! Ändå är Matilda bara drygt 3 månader, men en liten bastant tjej. Hon går ju på "normalkurvan" men minns man Molly så gick hon på -2 kurvan så är skillnaden stor. Fredagen spenderades med tjejerna hemma städandes medan Andreas var på jobbet. Molly är väldigt behjälplig, särskilt med nappen. Matilda sov sig igenom det mesta dock. På kvällen fick vi en välbehövlig promenad runt kyrkan. Molly sparkcyklar hela promenaden med undantag för de större uppförsbackarna. 5 kilometer är långt att orka för en 4 åring:) Vi har börjat lära henne bromsen också efter hennes kommentar efter en nedförsbacke. "Jag vågade inte bromsa för det gick så fort" Hihi jag så kan det va, hon har ju bromsat genom att använda foten istället för bromsen då jag tyckt att det blir för mkt att hålla redan på för henne... men efter lite instruktioner klarar hon att bromsa galant.
Torsdagen som gått var tänkt som vilodag från Granitstenen på FM av del enkla anledningen att det var frost på stenen och ryggen sa ifrån. Så jag prioriterade mig själv när Molly var på Dagis. En promenad i det fina höstvädret, jag mår så bra av att vara ute. Täckduken lade jag tidig eftermiddag för att på kvällen tillsammans med Andreas lägga mer granitsten medan Molly var hos FF/FM. Molly lekte med Linn på gatan. Molly har sånt stort behov av vänner just nu, men det är ju helt naturligt för hennes ålder. Ja som allt annat som försegår omkring Molly. Prat om döden ur väldigt olika perspektiv (vad man blir när man begravs till hur man dör när man drunknar till när jag dör och hur ledsen hon kommer att bli) Tänk så mkt tankar som far omkring under det ljusa håret.
Idag blir det dekorsten och sopa sand i fogarna som gäller. Underbart väder vi har idag också, Pisseregn!! Eller som vi säger hög luftfuktighet;) Inga dåliga väder, bara dåliga kläder:p Näpp vi tar nog lite besök med Mollys bästis L med pappa M först innan vi laddar för att ta ut oss i detta väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar