onsdag 10 oktober 2012

Dekorsten och Skjutdörr

Äntligen har skjutdörren till vårt sovrum kommit, leveranstid vid beställning 10-12 veckor efter vecka 12 ringde vi och vecka 13 kom den. Förhoppningsvis kan vi montera den imorgon eller fredag. Skönt så vi kan stänga till vårt nyrenoverade men stökiga rum. Så nu kan vi bjuda hem vänner och släktingar igen Dekorstenen kom också idag och nu är det bara att börja lasta sten igen. Gången med granitsten börjar bli färdig men det är det sista som är knepigt, så några timmar till lär det väl bli. Så jag vet vad jag gör imorgon fm om inte Matilda vill annat. Får ta mig en funderare hur vi ska lägga ut dekorstenen, men någon sorts mönster eller form kommer det att bli. Lite bilder på de 3 ton sten vi har på framsidan:)
Matilda är mer sitt forna jag, äter och sover och glad när hon är vaken. Idag så fick vi ta både fleecefodrad overall och mössa då det var kallt trots att solen stack fram. Hon är så söt och jag är helt opartisk;)
I eftermiddag struntade jag i att fortsätta med stenläggande till Mollys stora glädje utan det blev lekpark och senare även lek med Mollys bästis L. Med en avrundning med pannkakor och lek hemma hos L. Ännu en sen nattning med start 19.30 för Molly för hon skulle prompt ha kvällsmat trots pannkakorna. Så en knäckebröd med smör och vatten fick det bli. Vissa dagar är verkligen ätardagar(som denna), tre varma måltider lunch, lunch middag trots mellanmål med clementin mellan lunch nr 2 och middag. Andra dagar bara hon petar i maten... Jaja så kan det va! Nu kallar sängen, ny underbar dag imorgon. Lite sömn kanske ger mig lite ideer;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar