fredag 5 oktober 2012

Dans på rosor?

Denna veckan har ju bara varit hopplös... Jag är en finnig tonåring, plitorna sitter hopplöst på halsen och bröstet, måttligt road. Kylskåpet har rasat och håller sisådär 14 - 20 grader. Måttet blev rågat igår när man blir ombedd att lämna sitt leg eller kontanter utan att få kvitto på depositionen för att få låna en kundvagn med spädbarnsinsats i matbutiken. Jag var pinsamt högljud och stridig men kom med konstruktiva förslag på andra alternativ... och fick till slut poletten till vagnen utan att behöva lämna in nåt. I min ilska skrev jag ett inlägg på deras sida hemsida och har väl fått blandade reaktioner. Roas av allas engagemang särskilt de som lägger tid på "att vara negativa" Så veckan kanske ändå landar mjukt tillslut;) Dekorstenen är beställd, ny sättsand är hämtad så jag har lite jobb framöver. Vinbärsbuskarna är iaf ansade, gräsmattan klippte gubben igår + i förrgår, låt det vara sista gången... Förutom gången på framsidan skall alla kantsten läggas och äppleträden och björkarna klippas. Kratta löv och rensa ogräs i rabatterna/häcken. Städa bort mossa från taket (gubben jobb) Lilla altanen är tvättad och kanske finns hopp om att få den ren till våren;) Rensa vårt ris på allmänningen och sprida ut jorden jag lastat av där, bra jordförbättring. Jag man har fullt upp med trädgård, men nästa år hoppas jag på en robotgräsklippare när trädgården är "i ordning" så kanske man har tid att njuta av den också:) Nästa år finns det att göra också men kanske inget som hindrar att Berit flyttar in(roboten, döpt redan av Molly) Hon utbrister var gång hon ser en Robot " Mamma en sån som du vill HAAAAA!!" Nästa år... Flytta mer gräsmatta Lägga sten vid odlingslådorna Bygga grindstolpar, montera grindar. Anlägga plats åt varmkomposten Bygga stolpe år piprankan. Måla under taket Måla källardörr och vid spånsug Måla staket vid källaren Gjuta klack på betongmuren som vittrat sönder Byta jord till kaprifolen och flytta klematis jämte. (från friggeboden till lilla altanen) Bygga klätterstöd åt Björnbären Rensa bort klätterväxtrester från hus och garage Funderar allvarligt på att byta kantstenen vid vinbären också men det får tas om det hinns med:/ Jaha å där var nästa sommar sönderplanerad också:p Men nåt jag verkligen prioriterar just nu: MATILDA! Tiden går alldeles för fort!

1 kommentar:

  1. Va roligt att du skriver igen! Kul att hänga med lite mer! kram!

    SvaraRadera