tisdag 6 november 2012

Från ilska till glädje!!!

Dagen började måttligt roat. "grhmfpmorsuck" Molly ville upp redan 05:50 men det fick hon inte utan uppmanades till att försöka sova lite. Hon var inte glad över detta, försökte inte ens sova vilket ledde till att hon väckte Matilda och fick mig på dåligt humör. Resten av dagen kändes att utvecklas till en skitdag!

Jag på dåligt humör, Matilda lite småkinkig och en oförstående Molly som drog ut på allt. Jag borde inte varit trött, somnade vid soffan vid 20.30 med Matilda. Och fortsatte sova i sovrummet vid 23.30 men lika trött på morgonen för det! BLÄ BLÄ BLÄ!

Molly lämnades på Dagis strax efter nio trots att vi var uppe i god tid och borde kommit i tid:/ Jag fortsatte känna mig ilsk och fortsatte till City för att handla och tänka på annat men känslan ville inte försvinna. Matilda sov iaf i bilen och under handlingen. Det fick bli en promenad innan F-grp på Öppnis. Och tacka vet ja för det beslutet, tänk bara om jag kunde sprungit istället! Kändes så skönt att känna ilskan rinna av mig. Kan ju inte va arg med så fint väder.






Trevligt att träffa F-grp och lyssna på NTF om trafiksäkerhet. Molly hade full så med att ta hand om alla bebisar sötnosen charmade många. Matilda var mer som vanligt och kuckilurade i sin babyskydd innan det var dags för mat.

Hemma så fick Matilda några körare med magknip, jobbigt att inte sköta magen oftare:/

Flickorna Hansson knatade iväg till Mollys gymnastik, som hon längtat. Helt förstörd när hon fick reda på att det skulle vara lovuppehåll förra veckan;) Vi kan väl säga så här DET MÄRKTES att det hade varit lov...

När vi väl kom hem och Molly satt med kvällsmaten så kräktes Matilda, inget ovanligt hon är lite småulkig när det närmar sig B-dagar;) Men denna gång följde det med 3 riskorn och brakade i brallan. Riskornen fick hon smaka på igår:/, när E och L var här för att "få igång" E så de kunde få en bebis;) Mitt i saneringen av allt grönt B så fick vi veta att gårdagens mat hade gett resultat!! E och L har fått en underbart fin liten flicka!!! Hoho så roligt, så skönt att dagen som började så dåligt kan sluta så bra=)

Hon vet inte om det men hon har fått en tjejkompis till:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar