tisdag 13 november 2012

Nystart och insjuknande

Gårdagen gick mammans tecken. Nästan en hel dag med egentid. Först sovmorgon, välbehövlig då lillsnuttan vaknat varannan timma å velat ha mat. Tillväxtperiod:) Bara vara glad å nöjd att hon växer:) Hoppas att ätandet snart lugnar sig igen.

Vid 11 igår var jag vid ciluette och fick en rygg och nackmassage, välbehövlig sådan! Så stel, spänd och hård jag va, som tur inte känt av det med varken smärta lr huvudvärk. Efter massagen var jag kvar i relaxen en timma med varma och kalla bad och bastu. Bara att få duscha i lugn och ro, helt underbart! På vägen hem skrev jag in mig på Onyx och efter en förfrågan om sällskap på FB så kom jag iväg på mitt första pass också. Bodypump, ett pass med skivstång och vikter med diverse övningar. Hur kul som helst och jag är helt utmattad idag. Fler pass är inbokade i veckan:) Hoppas bara att jag kan få gå på dem. Matilda var förvånad båda gångerna när jag väl kom hem från mina bravader

Molly vaknade idag vid 5 och var ledsen och varm. Feber! Det får hon sällan men när det väl är så blir hon trött, hängig, illamående och liten i aptiten:( Men vem är inte det?! Hon kräkte upp alvedonen hon fick imorse men kunde behålla Iprenet så vi sov nga timmar till. Upp och äta lite frukost, ligga lite och glo på film och mer eller mindre utslagen på soffan trots mer alvedon och Ipren. Orkade inte äta glass, dricka juice lr pärla/måla:( Bara spelat lite kort en kort stund på dagen


Så FM och läkartiden för killet i rumpan avbokade. Ingen gymnastik ikväll heller, hon orkar inte bry sig idag men kommer längta till nästa tisdag.

I eftermiddag fick vi en mindre trevligt bekräftelse på våra misstankar, så inget läkarbesök är nödvändigt... Molly har fått springmask! Usch och fy, inget farligt men obehagligt. Skapar en massa extraarbete förutom medicinering. Nu har vi sanerat toalett och våra sovrum, tvätthögen är gigantisk trots att vi kört maskinen i ett. Bara fortsätta imorgon. Jag kanske är "fanatisk" i rengöringen men hon har haft killet i rumpan till och från en längre tid så vill hellre vara på den säkra sidan att vi tar till alla medel så hon slipper det framöver.

Matilda har tagit dagen med ro

1 kommentar:

  1. Hoppas sessan kryar på sig! (Eller Drottningen, ursäkta ;-))
    Kram på er!

    SvaraRadera