torsdag 15 november 2012

Denna lidelse..

121112 började mitt nya liv, jag började träna igen. Mitt första pass blev ju som sagt bodypump och vad jag har fått lida!! Kan knappt gå eller lyfta armarna för att äta, har så ont i triceps och främre lårmusklerna. Igår var jag och körde lite löpning på maskin för att värma upp musklerna och ägnade lika mkt tid på streching. Lite enklare att komma ur sängen idag men efter ett Mamma/barn pass så är jag där igen. Den tänkta kondition/styrkapass imorgon bitti får utgå för min del:/ På måndag är det dags för cirkelpass iaf. Jaja det är ju själv orsakat så jag får väl vara glad för att det tar på´t kanske tappar nga hekto. Har börjat jaga kilona och mindre midjemått. Har ju gått ner 9 kg men har 7kg kvar av Matildas graviditetskilon sedan hade jag ju ett par kilon kvar efter Mollys graviditet också och så nga trivselkilon som jag gärna också blir av med på lång sikt. Slutvikten som jag skulle vilja ha är 50 kg men får ta det i etapper. Första målet är 60 kg som jag hoppas att nå 6 månader vilket blir drygt 1kg i månaden. Så lite uppgifter till mig själv för att se min resa dit.

Nu;
BMI 28 = överviktig (26-30)
Midjemått 100cm! Inte roligt!
Mage, stuss, lår och överarmarna känns "stora".

Mitt första mål 60 kg (-7kg)
För "normal" BMI är målet 54.23 kg
För min tidigare trivsel vikt 50 kg
(Lägsta normalvikt för min längd 45.6kg)

Nog om mig, Molly börjar bli bättre i både ork, mat och feber. Så skönt att matledan inte varar så länge, hon är ju smal så det räcker. Denna veckan har vi inte haft nga "regler" vad gäller maten. Massa glass, bullar och saft/juice fast att det inte är lördag. Hon har dock ändå inte velat ha men idag har det börjat duga, ett friskhetstecken;) Då Molly varit sjuk fick hon inte följa med och träffa Moa, den senaste bebisen i vår vänkrets. Hon var så lite och pluttig och så söt!! E och L är klockrena föräldrar så uppe i det blå och lär känna sin krabat, så roligt att se! Tänk att man glömmer så fort hur små de är! Matilda sov det mesta men precis innan vi skulle gå så vaknade hon och fick betrakta lilla Moa förundrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar