torsdag 24 januari 2013

Våga

Njuta och vara nöjd. Perfektion skapar stress. Låt folk komma hem trots det är brödsmulor på golvet och fönsterbrädorna inte är dammade. Att våga låta badrumsmattan som blir bösig 2 minuter efter dammsugning vara det. Visst finns det gränser för snusket men det behöver inte vara perfekt. Hellre lite skit i hörnen än ett rent Helvete. Perfektions strävan bygger murar, hinder för att släppa in människor inpå livet.
Lyssna och njut som jag eller låt bli, våga!
Labrinth feat. Emeli Sande - Beneath Your Beautiful

1 kommentar:

  1. Du har så rätt! Jag önskar jag skulle våga känna mig mer avslappnad när det kommer folk hit. Jag har det inte perfekt på långa vägar men försöker ofta stärva efter det trots att målet är nästintill omöjligt.
    Har fortfarande en känsla inom mig som säger att jag måste "bevisa" att jag klarar av vissa saker som att ha ett rent hem med många barn.
    vi har ofta skit i hörnen men sällan gäster. Och när de väl kommer så vill jag att det ska se rent och fint ut ;-)
    Borde ha gäster oftare så jag kanske kan slappna av någon gång :-)
    Du är så klok min fina kusin! Stor kram!

    SvaraRadera