fredag 13 februari 2009

13 feb

Stackars lilla Molly!!! Inatt hostade hon så hon kräktes, så det blev byte av pyjamas mitt i natten å handduk i sängen över det blöta... fick även suga rent hennes näsa på all snor. Helt igen täppt var det, tur att det finns koksaltlösning å Näsfrida!!! Sen kunde vi somna om.. å det gjorde vi rejält! Sov till 09.50!!!! A hade varit uppe strax innan nio å kollat min mobil då jag fått meddelande men bestämt sig för att gå å lägga sig för att vi sov så tungt!! Haha det har inte hänt så många gånger att han är uppe innan oss. Ingen öppnis idag mao, men lika bra det för Mollys snor vart mer segt idag. En promenad, ett besök på City å apoteket för att fylla förråden är väl det vi hunnit med... Vi gick även förbi minneslunden å lämnade en ros var till gammelmorfar å gammelmormor såhär inför Alla hjärtans Dag Det är alltid så fridfullt på kyrkogårdar tycker jag. Undrar vad det beror på?
Vi köpte även en bukett med tulpaner till farmor å farfar, en tidig alla hjärtans dag bukett. Farmor jobbade ikväll men farfar kom förbi med fika på em... Molly fick bananskivor och rånbitar i en tallrik. Hon verkade inte gilla bananen, antagligen inte tillräckligt mogen... så hon lyckades sålla ut alla rånbitar!! Bra träning för finmotoriken vettja!! Fröken har under dagen haft ont i magen till åfrån, sen hon blev förkyld har hon inte haft nga rejälare lass med bajamaja.. Så hon har fått katrinplommon både med frukost, lunch å kvällsmat.. ikväll rektalstimulerade ("tog tempen!) jag oxå då hon riktigt skrek av smärta under kvällsmaten. Det gav resultat, skönt för då kanske hon kan få sova lugnt inatt!
Jag har tävlat en massa idag igen så kolla in min tävlingsblogg.. kommer att tävla under morgondagen oxå så håll uppsikt!
God natt på er!!

2 kommentarer:

  1. Va roligt att du vill delta!

    Jag kan tyvärr inte komma in på länken, skulle du vilja skicka den igen.

    Puss å kram på alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  2. Åh lilla Molly! Hoppas hon blir bättre snart! Å grattis till dina vinster!!! Va roligt!! :-D Hoppas ni har en fin alla hjärtans dag! kram på er! Fam YR

    SvaraRadera