fredag 20 februari 2009

20 feb

När jag vaknade i morse hade jag ett par helt underbara stålgrå irisar som stirrade på mig, å ett litet ansikte som sprack i ett brett leende när hon såg att Mamma hade vaknat!! Undrar hur länge fröken legat vaken? MMmmmm älskar verkligen bli vakna med en glad Molly jämte mig!! Det är nog det bästa som finns just nu... ja förutom A:s varma arm om min midja;-) Öppnis idag!! Kändes ju som en evighet sen jag var där senast, har missat en fredag å sen en tisdag... evighet= 1 vecka..hihi Idag var det Molly, Linnea, Nellie och Hugo som gjorde öppnis osäker;-) Ja de ständigt intressanta områdena diskuterades och jämfördes... å vi kunde nöjt konstatera att vi alla var rätt friska nu iaf. A konstaterade stolt å road av att jag kunde fylla en hel blogg med just nga få saker som vi föräldrar är intresserade av mat, bajamaja å sömn... jag kontrade att det fanns faktiskt folk som var intresserade av att läsa det och att det var kanske ännu mer fascinerande! Men ni vet ju alla kära läsare att det är ju min vardag jag skriver om å det fylls ju med just dessa tre ingredienser för det mesta så jag är lycklig av att ni orkar läsa om min vardag.. nog tjatat om det nu...
Efter öppnis gick vi en promenad som Linnea följde med på, Molly var nöjd till en början med började gråta halvvägs till kyrkan. jag lyckade mota nga gråtattacker med rån men när vi kom till kyrkan var det hysteriskt så det blev till att A fick bära henne i babybjörnen medan jag körde rullator kombinerad kundvagn....tom barnvagn mao.
När vi väl kom hem så var det dags för lunch och idag fick Molly för första ggn en hel liten burk med mat + grönsakspure som jag gjort. Å hon klämde allt!!! Vad glad jag blev!!! Molly bajamajde för andra gången på pottan idag, vi har haft lite uppehåll med detta pga trög mage å förkylning men så tänkte jag att det var dags igen å det fungerar!!
Dags för babysimmet efter lunchen, Molly blev riktigt glad när hon såg bassängen. Fröken lekte lite med Moa och Miranda innan vi gick ner i vattnet. Så fort vi kom ner i vattnet börjades det plaskas. Idag fick hon börja med sina första "dyk", doppa huvudet under vatten en kort stund...Å det gick suveränt!! Som vanligt efter simmet har Molly varit trött å sovit det mesta av kvällen med ett kort avbrott för lite gröt som hon dock ratade och nga amningar...
Jag har som vanligt tävlat å surfat som jag brukar... å sen har jag faktiskt tvättat en maskin tvätt. Känns som det var länge sen jag tvättade.. vad har hänt? Ett tag var det ju nästan ett par tvättar varje dag!! Konstigt...Imorgon hägrar Fotomässan i gbg och så ska vi vara barnvakt till Mirjam för första gången!! Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar