lördag 21 februari 2009

21 feb

Tysta som möss tassade jag å Molly upp och åt frukost, A hade jobbat natt igen. Efter frukost så blev det snabbt ut på promenad, Molly tillbringade dock mer tid i bärselen än i vagnen:-( Promenaden som i vanliga fall tar en timma tog över 1.40... bra var det kanske oxå för då fick A sova ostört. Vi kom lagom hem för att laga mat, pastasallad för mig å A. Liten burk Biffstroganoff till fröken med lite broccoli. Hon åt upp allt idag med!! Så stolt man bliir!! Potträningen fortsätter galant.. men nackdelen är att hon blir argt som ett bi när hon gör det i blöjan... som på vägen hem från gbg idag. Efter lunchen åkte vi till Fotomässan, mkt folk var det. Tror ni inte att vi glömde rabattkupongerna hemma!! Jag blev lite putt å lade väl en ramsa i gbg-luften....Jaja positivt var att Molly var jätte redig hela tiden. Hon var helt fascinerad av allt folk, hade dock lite svårt att komma till ro å somna en stund p g a detta oxå men hon däckade till slut. Vi hittade en ryggsäck till vår kamera och en prenumenation på FOTO tidningen...annars blev de inte så mkt annat. När vi kom till bilen hittade jag en p-bot!!! Jag som betalat 65 kr i avgift... tror ni inte att jag lyckats sätta den där ....piiip... lappen bakom parkeringskortet som satt i fliken. PIIIIIP...Piiiip...PIIIIP....piiiip.... Det grämde mig verkligen, många fula ord svävade i luften... riktigt irriterad!! 400kr!!!! Jag kunde köpt Nova Star Jeans till Molly!! Jag t o m missade en avfart/lade mig i fel fil p g a min irritation... men det lade sig efter en stund å jag lyckade ta mig från gbg trots den missade avfarten. När vi kom till Fristad hämtade vi Mirjam som vi lovat vara barnvakt åt medan E & A.O åt middag med tjocka släkten för att fira A.O Grannen var över en stund för att överlappa den tid som vi inte kunde passa... Mirjam var lite reserverad i början men mjuknade när Molly ville ha hennes uppmärksamhet.. Vi åt kvällsmat å sen lade vi oss och tittade på Skönheten och odjuret alla tre på en madrass i Tv-rummet. A låg å vilade nere i källaren. Molly å Mirjam somnade så när filmen var slut så blev det Melodifestival för mig resten av kvällen. E saknade Mirjam så pass mkt att de kom å hämtade henne senare när de var på väg hem. Mirjam blev ledsen å hade helst velat stanna kvar... mmm så gulligt!! Men jag lovade att hon skulle få sova över ngn annan dag som vi planerat så mamma kan förbereda sig mer inför det... Så nu sitter jag här i min ensamhet och kollar på Hot Chick medan Molly ligger å sover gott.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att jag hittade hit!
    Jag hittade hit via tävlingarna på min blogg! Kul att du är med! Nu ska jag läsa vidare här hos dig!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Hehe! Kul att du är med i min tävling och lycka till nu! (^^,)

    SvaraRadera
  3. Tjohejsan!!
    Roligt att du tog dig tid att ta en titt in hos mig. Stackars dig för p-boten, visst blir man förbannad, jag har lyckats jag med några gånger.
    Må gott Hannah

    SvaraRadera