söndag 1 mars 2009

1 mars

Var pigg när jag vaknade efter 11 timmars sömn, men efter att jag röjt i köket å sett till att vi fått frukost så var jag trött igen... Så det har blivit till att se på Vasaloppet och försöka få bloggat de dagar jag missat mellan leken amningarna å Mollys sovande. A var trött i ryggen å körig i magen(troligen pga den sena maten igår) så han gick å lade sig kort efter det att han stigit upp vid 9, nu har vi väckt honom igen(11) om vi ska hinna med å åka på Carin å Idas kalas.. A kände sig bättre å var en ny människa efter duschen.
Molly åt lunch, nästan som tidigare samt lite päronpure efteråt. När hon ätit var det dags att åka... jag slängde med både äpplen å banan så jag kunde äta dem som min lunch på vägen:-) Ska det fortsätta såhär så lär jag ju bli smal supersnabbt...Näe jag får skärpa mig. Molly sov hela vägen ner till gbg i bilen!
Å vi kom i tid till kalaset, Ida var som vanligt sprudlande av energi.. hur härligt som helst! Å hon ägnade 100% av sin uppmärksamhet på Molly, tror att det kan vara så att fröken är lite av en "lillasyster" till Ida. Carin hade tävlat SM å i sitt lag å de hade kommit 4:a, rediga de är!!! Molly och Hanna fick en stor del av kalasdeltagarnas uppmärksamhet, med det bekom varken Carin eller Ida... de fick ju presenterna;-) Vår klänning å leggeing satt som en smäck på Ida, så roligt!! Jag hade tagit med mig majskrokar som både Molly och Hanna fick mumsa på, de hade dock olika teknik... Molly blev lite kladdig i handen hon höll majskroken med medan Hanna hade majskrok över hela sig! Hihi ja så olika det kan va, men båda verkade gilla krokarna. Molly lånade toaletten å kunde sköta sitt trots att det varit mkt omkring henne, min duktiga lilla flicka!! Idas mormor Lena kommenterade att hon trodde Molly kunde bli en bestämd dam... men mamma vet ju detta redan!!
Fröken somnade i bilen på väg hem oxå!! Det är så skönt att man slipper en skrikande unge i bilen, det är nog det värsta som finns...
Väl hemma så fick Molly sin gröt, ny sort banan päron med havrebas.. å fröken åt upp allt! Jippiii vad glad jag blir... sen var det dags för oss att äta. Molly suktade efter den rivna moroten så hon fick ett par stycken, dock så kväljde hon sig av den sista så hon fick en slemmig kräkning vid bordet.. ingen större fara. Vid nattningen hade fröken svårt att komma till ro ålade å sparkade av sig täcket hela tiden. Jag lade henne på min mage/bröst som jag brukar... det fick henne att kräkas ner mig, täcket å lakanet. Med all mjölk så kom moroten... å fröken var nu hur lugn å nöjd efteråt som helst!!Usch fick lätt dejàvu, tur A var hemma så jag kunde få lite handräckning.
Så kontentan är Ge INTE rå riven morot till en 7,5 månader gammal bebis!!
Jag kom på en sak som jag missat skriva, i fredags när A köpte mitt alkoholfria vin så fick han visa leg!!! Hihi en pojkspoling till make jag har;-)

3 kommentarer:

  1. Tackar å tjejernas vägnar för fina presenterm IDa har lagt fram nya stassen til i morgon och Carin är överlycklig över bidraget!
    Go e hon lilla prinsessan er, man blirt lite sugen men det är bättre att beskåda!
    Kan trösta Andreas med att Arvo fårr göra samma sak för 15 år sedan, han hade dock inte leg med sig och fick följdaktligen inte köpa ;-). Kram på er!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS, du vann tävlingen i min blogg..ett presentkort på 300kr att shoppa för hos Homely =)

    Mailar dig inom kort! Har även gjort ett "grattis inlägg" hos mig med länk till dig.

    Shoppa lugnt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. godmorgon jo här e allt bra ska till en vän snart :)
    själv då??

    SvaraRadera