onsdag 11 mars 2009

11 mars

Molly har varit på relativt gott humör hela dagen. Hon har ätit utomordentligt bra, hela gröten till både morgon å kvällsmålet samt att hon vräkte i sig en liten burk mat till lunch + grönsaker. Undrar dock om det inte kliar lite i munnen på henne för näven ska in i munnen hela tiden... innan har det ju bara varit tummen. Inget syns än så länge men vi får väl hålla uppsikt. Vi tog den långa promenaden idag så A skulle få sova ut, vädret var tråkigt snöade små "taggar" å så blåste det oxå. Billig peeling iof;-) Molly sov under hela promenaden alltså 1,5 timma, sen sov hon 1 timma efter lunchen. Idag har jag fått kämpa med att hålla Molly vaken under em så att hon sover inatt ist. Vid 17 var hon gööör trött men lyckades underhålla henne till 18 då ville hon lägga sig. Men lite mat å pyjamasbyte lyckades jag förhala det till 18.30 å då somnade hon som en stock. Sov till 19 men ammades till sömns å vaknade inte igen förrän vid 22.15, sen har hon vaknat till vid 24. Har bestämt mig för att börja föra lite sömnlogg så jag vet hur hennes mönster ser ut.. tills jag får boken somna utan gråt från biblioteket. Har läst lite om boken på nätet redan å hittat nga tips men längtar till att få se det i sin helhet. Har kollat lite närmare på hur långa sträckor det jag egentligen är ute å går med Eniros nya mätare å kommit fram till det som följer;
8.2 km långa rundan
7.5 km halvlånga rundan med grusväg
6.5 km halvlångrunda utan grusväg
5.3 km korta rundan

Inte så illa pinkat eller hur:-)

1 kommentar:

  1. Titta gärna in och tävla om "Grilla din groda!" och andra roliga felsjungningar. Trevlig helg!

    SvaraRadera