torsdag 12 mars 2009

12 mars

Ingen gröt idag, Molly vägrar vill inte en smaka på en enda sked, jaja hon är väl inte hungrig. Drar ut på tiden en aning innan vi beger oss ut på vår promenad. Mmm härligt väder, solen skiner och det finns ett löfte om vår i luften... promenaden den långa rundan;-) är otroligt skön å stundvis är jag både utan mössa å vantar. När vi kommer hem är A redan uppe. Jag började med lunchen direkt när vi kom hem, det skulle bli en gryta med grytbitar hade jag tänkt men det jag hade tagit upp var kyckling när det väl va tinat... hihi jaja det duger väl med kycklinggryta oxå. Ja jag ju inte överförtjust i kyckling men när det var så fina färska bröstbitar som vi köpte så var det faktiskt riktigt gott. Grytan blev lyckad trots brist på recept, å att jag bara "slängde ihop" den. Vi gick upp till BVC på em där vi hade tis vid 14. Det var hörselkontroll och vägning, Molly hörde bra lite disträ när höger örat skulle kolla men verkade höra bra ändå.. å sen var det vikt samt längd. Hon vägde 6850 gram och var 65,3 cm lång, hon har vuxit 1,3cm samt gått upp 660 gram på 37 dagar:-) Hon ligger strax över -2 kurvan nu!! Vi gick förbi City å OK/Q8 när vi gick hem för jag hade fått packet!! Hihi vad spännande, både overallen och hunden kom idag!! Jag ska försöka ta lite irl bilder på dem å lägga upp här.
När A åkt till jobbet var Molly lite grinig, trött antagligen då hon inte sovit middag. Så vid 17 tänkte jag natta henne en kort stund... jag å det gick som det brukar. Jag somnade oxå jag vaknade av en glad jollrande tjej vid 22.30. Stackars barn, inte konstigt att ungen får konstiga sovvanor;-) Molly fick lite gröt, vi bytte till pyjamas å så fick hon leka en stund sen nattade jag henne igen... fast denna gången somande jag inte! Men det leder ju till att man sitter å bloggar mitt i natten...

1 kommentar:

  1. Hej
    Tyvärr så vann du inte tävlingen om tårtdelaren, men nu är en ny tävling på gång. Gå gärna in och titta.
    Kram Lena

    SvaraRadera