fredag 13 mars 2009

13 mars

Bu det är fredag den 13:e idag å det kommer jag på... 23.39!! Ja inga större olyckor har väl hänt idag:-) Molly har en bättre mat dag idag, åt halva gröten på morgonen(7.30), nästan en hel liten burk med mellis(10.30), all lunch å efterätt(13.30), sen lite mindre middag samt efterätt(16.15) å sen hela sin gröt på kvällen (18.30) wohooo!!! Öppnis idag, vi slog följe med Linnea efter att jag skottat uppfarten. A ville fortsätta sova, han kom upp senare innan sångstunden. Trevligt var det idag med men med en mager skara, troligtvis en massa magsjuka å förkylningar som härjar just nu... Vi promenerade runt kyrkan den korta rundan, Molly sov 2/3 av rundan medan Linnea var vaken. Måste säga att vårt barnvagns köp inte riktigt uppfyller mina behov.. den är som en plog när det är kramsnö å drar med sig en massa snö på hjulen. Så köp inte en Britax vigur 4+ om du bor nåt så när utanför stan eller tänker köra barnvagnen när det ligger snö ute!! A bearbetar mig för en ny vagn men jag känner att jag gärna velat men det känns onödigt då det ändå snart är vår... å då funkar väl vagnen för hoppningsvis. Vi gick förbi bibblan då min reserverade bok Somna utan gråt hade kommit, blir nyttig läsning ikväll. På em tog vi oss till babysimmet det var ett ta igen bad men vi smög oss dit iaf fast vi inte missat ngn lektion... dock hade vi prata med C om det innan.Efteråt fick A bara landa 15 min hemma innan han var tvungen att bege sig till stan å vi blev kvar hemma å lekte.

När Molly somnat har jag haft näsan i boken jag hämtat på bibblan och hittade en tänkvärd beskrivning/jmf...
Tänk dig att du somnar i din mjuka, varma sköna säng under ett fluffigt täcke med favoritkudden. När du vaknar till efter att ha sovit ett tag ändrar du ställning, drar upp täcket och somnar om igen utan att komma ihåg att du gjorde just detta. Men tänk om du vaknade på köksgolvet utan täcke å kudde? Skulle du bara vända dig om och fortsätta sova? Förmodligen skulle du vakna med ett ryck, undra över ur du hamnat där, huttra lite och sedan gå tillbaka och krypa ner i sängen. Det skulle kännas skönt och snart skulle du somna om, men inte för djupt, eftersom du skulle vara rädd för att vakna upp på köksgolvet igen.
Så kan det kännas för ett spädbarn som ammas, flaskmatas eller vaggas till sömns i ngns famn, Det somnar medan det gungas eller suger och vaknar undrande: Vad hände? Var är jag? Var är mamma och pappa? Jag vill att det ska vara som när jag somnade! Uääääääh!

Känner mig starkt positiv till denna bok redan, nu har jag läst ut kapitel tre och mitt uppdrag är att föra Loggbok över Mollys sömn, amning och rutiner innan läggning innan jag fortsätter att läsa. Jag känner än mer avsky mot skrikmetoderna. Usch att vi ens försökte, kapitulerade dock efter 2 timmars skrikande men kan så här i efterhand känna dåligt samvete för att ens utsatt Molly för detta. Men vad gör man när det pratas om att man inte ska belöna barnet genom att ta upp dem(BVC)... näe nästa gång ska jag banne mig prata om Boken med min BVC sköterska. Den ska egentligen sättas i var förälders hand på BB!! Jag är taggad å laddad SE UPP!!!

2 kommentarer:

  1. Hej! var med och tävla på min blogg om Friis & Company örhängen!

    SvaraRadera
  2. Hej! Du har vunnit böcker hos "Sötsaker..." Kan du skicka namn och adress till: luck_k59@hotmail.com Grattis!

    SvaraRadera