lördag 14 mars 2009

14 mars

Trött, trött å trött ja det är småbarns föräldrarnas blues å det är inte annorlunda här hos oss. Molly sov i sin egen säng till... 01.15 vaknade hon igen. Molly fick då ligga hos mig för att somna om igen men hon kom aldrig till sin säng igen. Natten har jag varit mjölkbank å fått tjuvnyp så det räcker å blir över! Molly vaknade tidigt.. 7.10 kapitulerade jag å gick upp trots min enorma trötthet. Frukost och lite lek rådde dock bot på det värsta. A klagade oxå över trötthet... men han kom upp först 9.30 den lyckoosten!! Senare gick jag för att bädda sängen å satte Molly i hennes säng.. å vad gör fröken... drar sig upp till stående!!!! Så glada vi blev, dags att sänka ner bädden nga snäpp... När A ätit frukost for vi till stan å köpte tapeter å andra attiraljer för vår planerade renovering av det tidigare Tv-rummet nu efter vår ommöblering så blir det kanske vårt gästrum ist. Vi gick även en runda på Knalleland för övrigt. Em var vi hos Kalle å Fossing å tittade på deras Kreativa Kaos:-) De står mitt i sin renovering å det går inte att undgå att det blir stökigt.. bävar för detta jag med. Fint blir det iaf. Vi ska dock ta ett rum i taget så förhoppningsvis blir det bara stök på ett ställe i taget hos oss. God mat, trevligt sällskap å Melodifestival gjorde en lyckad kväll, än roligare var det att Molly och Elliot hittade varann. Molly överförtjust i vad än för påhitt som han gjorde, dock ledde detta till att hon inte somnade förrän 20-20.30 någon gång eller rättare sagt däckade;-) Å lilla Elliot var en riktig linslus:-D När vi kom hem nattade jag Molly som vaknat av pyjamasbytet och sen läste jag en liten stund. Men ögna gick i kors till slut så jag hamnade i säng vid 22.30 å somnade så snabbt jag slutit mina ögon.

5 kommentarer:

  1. Tipsar dig som redan är med o tävlar hos mig att Tant dratt igång ännu en tävling:

    http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_15.html

    Kika gärna in =)

    SvaraRadera
  2. Du vann i vår blogg! GRATTIS! Maila din adress så kommer Renen på posten! :)

    SvaraRadera
  3. Verkar som du hittade boken, ser jag ;) Roligt att du gillar den och att du känner att den kan hjälpa och dessutom ge lite uppmuntran mitt i alla sömnbesvär :) Jag tycker om att man uppmuntras till att se det egna barnet och dess behov utan att gå efter en mall. Tycker det är mycket lättare att somna honom i hans säng efter att jag slutat amma också. Ibland lägger jag honom i hans säng med vällingflaskan och så somnar han med den och sen byter jag bara ut mot nappen. Numera sover han heeela nätterna från 8 till typ 6, halv 7. Från att ha vaknat med typ 2 timmars mellanrum (om han låg i egen säng alltså). Så de finns hopp! Förlåt för romanen...

    Tävla gärna i min blogg också! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hmm skrev ett jättelångt inlägg, men jag tror det försvann *snyft*

    SvaraRadera
  5. hi hi! ja vilken kväll det blev. nu är vi helt utslängda, har sovit på Cattens soffa i natt. Får inte beträda golvet alls förrän på torsdag eftermiddag. Kul när man inte fått en förvarning å allt man behöver står inkaklat i badrum och sovrum. Men men... ;)

    SvaraRadera