söndag 22 mars 2009

22 mars

Vi vaknade klockan 6 idag... eller rättare sagt Molly.. å hon förde sånt oväsen så jag bestämde mig för att gå upp ist för att försöka söva henne igen. A hade ju jobbat natt å troligtvis kommit hem mellan 2-3, han behövde få ostörd nattsömn. Jag åt frukost, Molly var inte intresserad av mer än ett par skedar med fruktpure. Hennes feber var bättre idag 38.3, hon fick lite Panodil... hon gillar det INTE! Igår natt tog det 45 min att pilla i henne 4 ml, å det tog säkert lika lång tid idag. Jag klandrar henne inte för jag var tvungen å smaka då den hade skogsbärssmak, vedervärdigt!! Molly var rastlös när klockan närmade sig 8 så vi gick ut på vå promenad, ensamma på vägarna så här tidigt en söndagmorgon. Molly somade efter 35 minuter å sov fram till att jag stannade å plockade lite grenar att ha till tulpanerna vi fick av farmor igår. Sen ville hon bli buren halva vägen hem innan hon accepterade vagnen igen. Tur att jag hade min halsduk med mig för då kunde jag använda den som en bärsjal, fröken börjar ju bli allt tyngre...
A vaknade vid 10.30 utvilad, skönt att en av oss fått sova sina 8 timmar. För mig blev det ju bara 5.5 för att jag fick kivas med alvedonen igår... Vi lagade lunch ihop å tog en promenad till för att hitta lite vide, å prata om vår renovering av "TV-rummet" som vi ska påbörja i veckan som kommer... På vägen svängde förbi farmor å farfar och vi blev bjudna på våfflor, mumsigt. Vi gick hem så att vi fick en stund hemma innan A skulle till jobbet igen. Molly sov middag å då passade jag på att dra loss all spik och skruva loss alla skruvar.. hann med det men inte mer innan fröken vaknade å ville upp. Försökte med gröt men det vill sig inte, Molly är inte alls intresserad. Nattade henne å somnade givetvis själv igen... brukar ju vara så när jag inte fått tillräckligt med sömn. Vaknade dock efter 4 timmar lagom till en sen kvällsmat å lite bloggande.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag dragit igång en ny tävling o denna gången i samarbete med me&i..ett finfint presentkort ligger i potten:

    http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_23.html

    Kika gärna in o ha en riktigt braig dag =)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni mår bra allihopa nu och att Molly har blivit frisk igen. KRAM till er alla.

    SvaraRadera