måndag 23 mars 2009

23 mars

Fröken vaknar klockan 6 idag igen, bara att gå upp... Molly var gnällig å ville ingenting, mammas lilla stackare. Jag underhöll henne med lite lek, läsning å sång men passade på att krypa ner i sängen vid 8.30 när hon började gnugga sig i ögonen. Vi sov till 10, sen vaknade Molly å sparkade mig i magen å buffade på A med huvudet av att hon sparkade mig där hon låg på tvären mellan oss... hmmm å jag fortsatte sova. Är man trött då?! A gick upp å tog med Molly å jag sov 20 minuter till... å drömde massor!! Så skönt, tack älskling!! A började förbereda inför renovering av TV-rummet med att ta bort alla golvlister och täcka golvet med papp. Jag hann ju lossa all spik å skruv igår när fröken sov:-) När han klarat av det blev det Pizza, onyttig å massa onödiga kalorier men man kan inte sluta leva bara för man ska ner i vikt...Men sen gick vi den korta rundan runt kyrkan!! Så lite gjorde vi av oss med en gång;-) När vi kom hem fortsatte A med att börja ta ner tapeterna, med en blandning av vatten å tapetborttagningsmedel... å såå lätt det går om man jämför med hur vi slet i köket med ångmaskinen vi hyrde. A kom fram till att ta ner tapeterna kostade 6.90 kr då vi använde 1 dl av 1 liter som kostade 69kr.. så billigt var det oxå. Kommer inte riktigt ihåg vad vi gav för att hyra en ångmaskin men ett par hundra åtminstone. Farfar kom förbi å hjälpte A, jag kan ju inte vara till så stor nytta mer än barnvakt. Å idag hade inget annat gått för min lilla klisterlapp har gråtit så fort hon lämnat kroppskontakten med mig. Det märks att febern börjar ta på henne, humöret är inte det bästa. Hoppas, hoppas, Hoppas!!! Att det blir bättre snart... 38 grader i morse å ikväll var hon för grinig för att jag ville utsätta henne för en temptagning, kändes inte het dock varm så hon låg säkert omkring 38. Kissar å bajsar gör hon iaf Snacka om att jag är skadad av mitt yrke... observationer å konstaterande.

1 kommentar:

  1. Heeeej! Har du sett att du är vinnaren i tävlingen? Kan du maila mig och säga vilken färg på muggarna och så att jag får din adress? Tyvärr så har de vita muggarna tagit slut. Hoppas det inte gör något. Kram!

    SvaraRadera