onsdag 25 mars 2009

25 mars

En vedervärdig natt!! Molly vaknade vid 3, 4 och 5 av hosta å snorighet... Sen hjälpte det inte att A hostade å väckte fröken så fort hon somnat. Ja tyckte dock lite synd om honom som skulle upp 5.45 för att åka å jobba. Vi gick upp 6.15, då ville Molly upp och hon brydde sig inte om att jag var trött. Dusch, påklädning å frukost hann vi med innan Ida Mollys beskyddare kom å hälsade på. Molly superglad över att få se henne, tyckte nog det var roligt att se ngn annan än tråkiga mamma iaf. Mollys näsa har runnit å runnit så jag preparerade både mig å Ida med snutnäsdukar så vi kunde hålla efter fartränderna ifrån näsan. Vi lekte en stund och gick ut på en promenad strax efter nio, Molly visade sig från sin "bästa" sida passade på att skrika mestadels av turen. Både i vagn och bärsele. Väl hemma igen däckade hon av trötthet när hon ammades. Ida hade börjat göra smeten till våfflorna vi kommit överens om att göra... Våffeldagen till ära;-) Jag vispade lite grädde och tog fram lite sylt och frysta hallon medan hon gräddade smeten till frasiga godbitar! Jag ringde även farmor å kollade om hon ville kom ner å äta våfflor men ingen svarade... men hon slutade jobba vid 12 så hon kom ner strax efter det. Molly passade på att vakna när jag och Ida satte oss till bord så hon fick smaka på lite hallon... Ida berättade om sin spännade Afrikaresa med rosa bussarna å Bungyjunp och -swing som hon utförde fick jag se på film... hmm att hon vågade, det skulle jag aaaaaldrig våga så höjdrädd som jag är!! Molly gav Ida hennes födelsedagspresent som vi inhandlat men inte kunde ge i helgen p g a febern... ett lejonkort till Borås Djurpark!! Hihi så kan hon titta på afrikas djur om hon skulle sakna det, å även ta med sig Molly å berätta om sina äventyr. Ida fick även en bild på Molly i sin fina Bumpklänning. Ida och Farmor ga sig av vid ett-tiden å då var Molly trött så vi passade på att gå å lägga oss, å vi sov i 3 timmar!! Vi vaknade en kvart innan A kom hem. Jag åt lite och passade på att göra en våffelsmet till A och farfar som fortsatte med putsandet i Tv rummet. Molly äter små mängder fruktpure, å idag dög även lite av den varma lunchen. Hon åt även halva gröten på morgonen å hela gröten på kvällen!! Fröken har dock fortfarande feber så vi får se hur det blir med min barnHLR imorgon... Jag nattade Molly vid sju men hon ville inte somna så vid åtta gav jag upp å så fick hon leka vilket hon gjorde nöjd helt själv i 40 minuter... sen var hon redo för nattning igen. Vi gick å lade oss vid 22 å då vaknade Molly av sin egen hosta, låter inte alls roligt!!

Själv är jag å känner mig virrig men det blir man väl av för lite sömn å mycket gnäll, snurrigt värre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar