torsdag 26 mars 2009

26 mars

Hostigt å snorigt, det är en riktigt seg förkylning fröken har!! Molly har dock ingen feber idag vilket är skönt, då kan jag ta mig till HLR:n ikväll. A har sovit med öronproppar i natt å faktiskt sovit!! Han märkte inte ens att jag å Molly varit uppe mellan 6-8, å att vi sen kröp ner i sängen igen...Haha då har man sovit djupt för vi brötar en del. Vid nio gick A upp å tog med sig Molly som började protestera för att hon blev kvarlämnad hos mig... hihi ja pappa duger ibland!! Jag somnade om och sov 2 timmar till, så gott å välbehövligt. Medan jag sov så hade A gått ut med Molly på promenad och även tagit en sväng förbi Apoteket och köpt Panodil som stolpiller då det inte fungerar att ge Molly det per os, men dem har vi inte behövt använda idag. Jag började laga mat å fick det färdigt strax innan A var tvungen att åka till jobbet. Jag åt och Molly var med å fick smaka på Avacado vilket verkade gå hem då hon ville ha mer:-) När vi höll på att klä på oss ringde Camilla från jobbet å bokade en tid för HLR med mig å uppdaterade vad som händer på avdelningen. När vi pratat färdigt så begav vi oss till stan för att gå på Nowali-utförsäljning å jag köpte 5 par strumpbyxor till Molly å ett par till Mirjam. Sen var jag i stan och knalleland å lämnade tillbaka/köpte en av dressarna ifrån kappahl å köpte lite mer kläder till Molly. Var även på Lindex å såg de sötaste byxorna .. dock fanns de bara till strl 68:-( Kolla in dem på Lindex
Väl hemma ringde Mirjam å ville att Molly skulle komma, hon har väntat på att få passa Molly hela veckan. Det är det enda hon har pratat om i veckan enligt Moster. Så efter lite mat å toabesök så fortsatte vi Mirjam å hon kunde inte bli av med mig snabbt nog så hon kunde få ha Molly "för sig själv"... Jag åkte på HLR å hade lika trevligt som förra torsdagen, dock sms:a moster att Molly varit ledsen och att de ville att jag skulle och då var klockan 20.30. Inte så konstigt, Molly har ju svårt att somna utan mig å det var redan en halvtimma efter nattedags. Jag ammade henne innan vi åkte, å hon somnade eller däckade var väl rätta ordet så fort hon var mätt! Sen vaknade hon till lite när jag klädde på henne men somnade så fort bilen kom i rullning. Kvällens lugn å fria tid har ägnats åt att betala räkningar, röja och leta ny bilbarnstol. Nödvändigt ont!

2 kommentarer:

  1. Visst är det super kul att shoppa till sina små, finns ingen hejd för hur mycket man tycker att man vill ha....vare sig man behöver det eller ej.
    Ha en trevlig helg/Janeth

    SvaraRadera
  2. Krya på er! Här är det också snorigt och hostigt..

    Ha en skön helg!
    Lotta

    SvaraRadera