onsdag 4 mars 2009

4 mars

Vaknar i vanlig tid av Molly, känner mig dock frustrerad. Vet inte riktigt vad det är men jag är trött å det kryper i kroppen... Molly känner väl av min rastlöshet å är inte på sitt bästa humör hon heller. A vaknar av en gallskrikande unge... ja det är vad hon är när hon inte kan lugna sig 2 minuter när jag gör i ordning hennes andra frukost när hon ratat havregröten.... det var ändå dags för honom att komma upp då klockan var strax innan nio. Grrrr detta får ju inte redan frustrerande humör att bli bättre... Jag landar dock efter halva promenaden runt kyrkan, då känns det som allt är bra igen. A å jag diskuterar vår gemensamma trötthet å konstaterar att vi nog behöver byta säng... Jag plockar lite i mina kläder som legat huller om buller i si sådär 1,5 vecka(senast jag skulle rensa) medan A gav Molly lunch... Jag kom en bit på väg men har fortfarande mkt kvar!! När A åkt till jobbet låg Molly å sov men vaknade efter en stund, sen ville hon ha min konstanta uppmärksamhet så em har jag tillbringat på golvet med laptopen å Molly jämte mig.... Å så trött jag är på den spelande hunden!!!
Molly ratade gröten ikväll oxå trots att vi under promenaden inhandlat 4 olika risgröts sorter... tror att vi kanske får hoppa över gröten nga dagar så hon hinner glömma havregröten. Maten har gått bra, gav henne en omgång med middag idag oxå.. Min plan är väl att matningarna ser ut såhär; (amning efter måltiderna vid intresse)
7.30-8.30 Gröt
10-10.30 Mellis typ fruktpure/färsk frukt
12 Lunch
14-14.30 Mellis
16.30-17 Middag
19 Gröt

Hmm vi får se om det går vägen eller om jag måste ändra på ngt. Hmm jobbet kryper allt snabbare närmare å det är snart dags att vänja fröken att sova i egen säng samt vara utan ev nattamning... även att pappa måste kunna natta henne. Har lite ångest inför detta måste jag erkänna....

1 kommentar:

  1. Oj redan dags att börja jobba?? Du fick ju henne precis! Ja tiden går allt för fort tycker jag med! När hade du tänkt att börja jobba?
    Kram på er!

    SvaraRadera