torsdag 5 mars 2009

5 mars

Vaknar på bättre humör idag, Molly nyper mig som vanligt men när jag slår upp mina blå så möts jag av den mest underbara leende... aaah så skönt å underbart livet kan vara. Min lilla fröken fjäskar så mamma ska stiga upp och ta med henne oxå.
En promenad i tid idag ledde till att Molly sov halva promenaden å var vaken å nöjd resten av vägen i vagnen... Ååå vår i luften får det att sprätta lite extra i kroppen.. än gladare blir jag när jag får syn på snödroppar i Fru Bergs trädgård!! VÅÅÅÅÅR nu står den runt hörnet... jag som längtat så!!!


Molly har börjat acceptera gröt igen nu när det är ris igen... åt upp halva gröten imorse och ikväll. Men hon var försiktig och inte lika ivrig, kan ju vara havregröt.. förstår inte varför hon inte gillar havre!! Brås väl på mamma....*suck* Idag har jag å A varit duktiga:-D Vi har lagat köttfärssås å spagetti till Molly, 7 st små å 4 st stora portioner blev det. På em sov jag å Molly middag då gårdagens trötthet fortfarande hängde över mig. Pigga å glada var vi, Molly fick sin middag å jag mellis å sen lekte vi en del. När det började närma sig för kvällsgröten så ringde A strax innan å vi pratade en stund, det ledde till att jag blev lite "sen" med gröten å nattningen. Fick en grinig Molly... såg verkligen hur trött hon var!! Tänk att det går att betinga sovtider på detta sätt;-) Nattade henne å hon somnade som en stock, flyttade henne i spjälsängen å där sov hon 1,5 timma utan att vakna:-) Wohooo kanske ett tredbrott?

1 kommentar:

  1. Hmm de beror kanske på hur ni nattar henne? Vigick alltid runt och vyssjade i famnen och han vande sig vid att somna med oss och att det skulle röra sig. Men vi fick vänja honom av med det och att han skulle somna i sin egen säng. Fick tipset att låta honom leka liten lien stund några ggr/ dag i sängen så att den kändes bekant och trevlig. Jag tycker att boken "Somna utan gråt" hade många bra råd ;) Hoppas det kan vara till nån hjälp. Inte lätt med de små liven och deras viljor :)

    SvaraRadera