fredag 6 mars 2009

6 mars

Känns som dagarna flyger förbi med rasande fart, hänger inte riktigt med... skulle vilja sätta tiden på slow motion:-) Fast samtidigt vill jag ju att våren å sommaren ska vara här... ambivalent man är!! Molly vaknade vid 1 inatt å ville amma gjorde inget för jag låg ändå vaken hade svårt att somna då jag sovit middag på em. När Molly var klar fick hon lägga sig i sin säng igen. Kan nu konstatera att Molly fortfarande äter nattetid... vaknade omkring 4 tiden å ville amma igen. Jag vaknade dock inte av hennes gråt utan A gick upp å hämtade henne vilket ledde till hon fick ligga kvar i sängen oxå... Så jag har projekt Avsluta nattamning framför mig. Molly vaknade redan vid 6 idag men jag vägrade att gå upp så hon fick ligga å sysslesätta sig en stund själv, vid 6.50 orkade jag inte med hennes sparkande å nypande så jag kapitulerade och gick upp till Mollys stora glädje. Passade på att nyttja Mollys goda humör å duscha innan vi åt frukost å gjorde kökssysslorna som alltid finns där... diskmaskinens i- å urplock. Väckte A vid 8.20 så oxå han skulle hinna med att klä på sig å äta frukost innan vi skulle bege oss till öppnis:-) Jag fick agera fröken med Brita under sångstunden då Elisabeth var bortrest.. fast jag hade lovat bort A först, han vägrade att ta på sig detta ärande uppdrag. Jag klarade av uppgiften med nga smärre misstag.. men barnen tyckte nog det var ok ändå:-) Efter öppnis tog vi en promenad som alltid, Linnea följde med oxå. Tog ordinarie runda med en liten avvikelse, visade grusvägen jämte kyrkan till M så att promenaden blir lite längre. Lite mat till både oss å Molly, vi hade färdiga matlådor vilket faktiskt är ganska skönt när man ska iväg snart igen... Molly har fortfarande inte fått tillbaka sin aptit, gröten gick inte alls idag men lunchen åt hon upp iaf. Fick i sig lite fruktpure på em oxå. Ja sen fickhon ju oxå ett ex antal kallsupar på babysimmet;-) Det var sista lektionen på denna kursen, nästa vecka är det ett ta igen bad för de som missat ngn lektion... vi kommer nog fuska till oss ett extra badtillfälle å gå ändå fast vi inte missat ngt. Busiga vi är!!! A åkte till jobbet strax efter vi kommit hem, å jag lade mig till att natta Molly och lyckades givetvis somna själv igen!! Puh* inte bra då det stör min nattsömn även om det säkert är välbehövligt.
Molly fick leka en stund, sen var det försök med kvällsgröten som inte gick idag å sen en försök på toan innan vi lade oss för att mysa i sängen med lite bus å amning innan nattningen. Molly vaknade till när jag flyttade över henne till spjälsängen å ville fortsätta busa, sparkade med benen å log som en sol men somnade efter en liten stund medan jag klappade henne på huvudet. Vilken underbar känsla!! Jag lyckades natta min dotter utan tutte i munnen i sin egen säng!!! Helt fantastiskt, tänk så glad man kan bli för det lilla... Nu har hon sovit där i 1,5 timma utan att vakna, håller tummarna att det fortsätter så:-D

3 kommentarer:

  1. Hoppas allt är bra med dig och din familj. Jag har något på min blogg som du kanske vill kopiera. Kram.

    SvaraRadera
  2. Får jag sätta in bilder på er i min blogg då och då? Kram.

    SvaraRadera
  3. Vååår i trädgården får jag nog vänta på här.....ca 60cm snö och 30 till ska det komma under nästa vecka. Lyckos er som har vår i luften. Må gott Hannah

    SvaraRadera