söndag 8 mars 2009

8 mars

MMMMMMM vad gott livet kan va:-) Vaknade idag 8.50, gubben min hade tagit upp Molly när jag var på väg upp i morse vid 6.45..så jag däckade igen!! När jag gick upp var huset helt tyst... länge sen denna tysthet har infunnit sig för mig, A var nämligen ute å promenerade med Molly. Hon hade tydligen varit ledsen i 3 meter innan hon somnade;-) Jag började med att röja i köket då jag inte riktigt hunnit med detta efter gårdagens städning... hihi.. ja jag stökar ner oxå när jag städar.. Jag tycker att det är lättare att samla all lösöre som ligger å dräller på ett ställe så jag kan gå igenom det när jag behöver en vilopaus.. men igår gick jag ju i 140 å röjde å pausade knappt. Idag var jg lite seg å trött(ja trots sovmorgonen) å det var svårt att få igång kroppen. Men som tur va hade jag A hemma som uppmuntrade å hjälpte till :-) Så nu är sovrummet å toaletten oxå klara, bara källaren kvar ja utöver det som alltid behöver göras...tvätten!! A var redig å sotade pannan idag oxå, vi glömmer nästan jämt att sotade den var 4 vecka som den mår bäst av.. det går ofta upp mot 6 veckor eller att den stannar å vi måste ta tag i det;-) När vi ändå gejade med att flytta möbler för att få upp mattorna så passade vi på att möblera om i vardagsrummet, å vi blev nöjda alla tre.
Vad är det med vädret??? Idag snöar det igen, våren var ju på väg så lovande. Jag förstår ingenting!!
Molly är börjat visa framåt vilja men mest när hon står eller sitter jämte oss, ja vill gärna komma åt laptopen för mamma verkar ha så roligt med den;-) Har oxå börjat med en egenhet att hålla allt över huvudet. Maten går sisådär, ibland bra ibland dåligt... men majskrokarna är numera stora favoriter(ger inte rån längre då de verkade stoppa upp magen). Tanken har slagit mig vad lång vår tjej har blivit... har en mobil med fiskar över skötbordet som hon numera tar i med huvudet om hon står under... innan var det ju långt upp till dem. Molly är gladare å klarar numera oxå sitta korta stunder själv... så jag kan hämta ngt utan att höra gallskrik;-)
Farmor å farfar var förbi en stund å de fick se våra fiiiina bilder som vi hämtat från Torins i veckan. Ska se om jag kan fota dem å lägga upp dem på Bilddagboken.

4 kommentarer:

  1. Jätteskoj att du är med o tävlar igen hos mig! O nu kan jag även tipsa om att jag precis startat ännu en spännande tävling:

    http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart09.html

    Ha en jättebra kväll!

    SvaraRadera
  2. Grattis!!

    (Kika in i min blogg så får du se varför jag skrev grattis ;P)

    SvaraRadera
  3. såg att du vann tävlingen om valfritt plagg hos ekobaby,grattis!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Du blev vinnaren i ekolek.se-tävlingen på min blogg! Maila mig din adress så att ekolek.se kan skicka dig en hug-a-planet! bambi_111@hotmail.com

    SvaraRadera