torsdag 2 april 2009

2 april

Idag vaknade Fröken 7.15 med ett leende, hon hade vaknat till 3 gånger mellan midnatt-06, Det kändes som hon inte hade hostat lika, hon såg piggare ut oxå. Det pruttades en hel del så jag skyndade mig till toaletten å satte henne på toan, vilket gav resultat!! Kändes som vanligt igen:-) Tog tempen för saken skull, 36.8!!! Fröken hostade dock fortfarande å nös ut snor men det var genomskinligt å segt... så det blir Babyteater idag!! Så efter en kalldusch för mamma medan A matade Molly, påklädning å ordnande av allt som skulle med var vi i färd till stadsbiblioteket där tillsammans med Julia, Filip och Nova tittade på en teater inriktad för de små. Så kul att se 20 st hänförda bebisar som stumt tittar på alla såpbubblor, bollar, fjädrar, fjärilar å nallar som vi med läten "söver" å få hoppa på beställning:-) Rolig upplevelse som gärna repeteras!! Konstaterade att vi var nog iaf 8 st från Fristad kommun.. hihi ryktet sprider sig!! Efter teatern gick vi alla ner till Stadsparken, Filip å Nova tog en sväng till Mido´s medan Julia å Molly fick njuta av solen. Molly fick även sitt mellanmål med fruktpure med lånad sked, Tack Julia!!! För mamma hade slarvat ur skeden på köksbordet strax innan vi åkte. Bilresan hem var inte lika trevlig, Molly gallskrek från stan hela vägen hem med ett undantag när jag stannade å lät henne stå vid ratten. Så lunchen ville hon inte ha utan jag fick natta henne med amning. När hon vaknar igen så får hon fruktpure som hon gladeligen äter. Molly får sin första dos med Bricanyl efter maten innan vi tar oss ut i trädgården. Molly gråter så fort jag är längre bort än 10 cm så jag tar med mig ett liggunderlag å sovsäck å lägger oss på gräset en stund å betraktar fåglarna, flygplan å himlen. En stund senare går vi upp å hämtar sekatörerna å på vägen får Molly en hostattack så hon "kräks" upp en rejäl slemklump...*urk* Det får en trött Molly att börja gråta igen å det är bara att lägga sig å amma på liggunderlaget för att få henne att lugna sig. Världen blev intressant igen å jag satte henne upp så hon fick sysselsätta sig själv å jag lyckades klippa ner ett par buskar medan hon undersökte sin omgivning. Så Molly har ätit mossa för första gången i sitt liv:-) Farmor kom förbi för att höra hur det var med Fröken idag så vi passade på att pausa å bjuda på lite kaffe medan mamma drack te å Molly åt... fruktpure!!! A kom hem efter jobbet å fick ta över Molly så fick jag fortsätta med att plöja ner buskar. Sen bar det iväg till att låna släpkärra å slänga ris på sopstationen, farfar följde oxå med då kärran redan var fylld en del med deras buskar;-) Molly fick leka.. läs stå för det är det roligaste just nu... innan kvällsmaten, gröt som hon bokstavligen slukade!! Vi provade Majsvälling då hon verkade så hungrig å hon drack en del men tappade intresset rätt snart. Sen blev det nattning utan bok då vi läst ut sagoboken å Mollys rum är full av bröte från Tv-rummet så vi inte kom åt ngn ny bok ikväll... men hon somnade ändå:-) Så nu sitter mamma & pappa å myser framför TV:n å ska hänga tvätt i reklamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar