tisdag 14 april 2009

14 april - En Humla, en tand och en läckande blöja

Molly vaknade vid 2 i natt när jag lyfte över henne till mig, hon hade sovit 3 timmar. Sen vaknade hon pigg kvart i sju... till mitt stora förtret! A var snäll å tog upp henne så jag somnade om ngn minut innan det ändå var dags att gå upp... men skönt var det!! Det är det lilla som gör det. Idag var det dags för öppnis, vi gick dit på fm ist för em för vi skulle äta lunch med Jossan i stan... lite kinamat för att få i gång en graviditet som gått 4 dagar över BF. Ja det är inte så långt men hon har gått gravid 9 månader å trodde verkligen inte att hon skulle gå över tiden.. varje dag är då som en evighet. Den "lilla" stackaren!! God mat och en sovande Molly under matintaget gjorde träffen optimal, fröken passade på att vakna lagom när vi ätit färdigt så Jossan fick träffa henne oxå. Vi gick skildes åt efter lunchen, vi gick en sväng på stan å gick även förbi barnvagnscentralen för att kolla på Sulkyn. Vilken jungel!! Vill ju inte åka på en nit igen.. måste hitta något som verkligen passar oss "på landet" för Britax:en måste ju helt klart vara gjort för storstads folk;-) Vi hittade iaf en solhatt till Molly som var vändbar å fick mer att fundera på vad gäller vagnar... Vi fick en stund hemma tillsammans med A innan det var dags för honom å åka till jobbet. Molly skötte magen som om hon inte skitit på en vecka... hon hade bara hoppat över en dag! Lite grinig å ett par toabesök krävdes innan hon lykades krysta ut mer än ett par harlortar!
Jag å Molly passade på att gå ut å gå en promenad, vi njöt av den varma kvava luften å hotet om regn i luften. Efter halva promenaden började det att regna varma stora regndroppar så jag fick stoppa om Molly med min halsduk å hennes filt så hon slapp bli blöt om benen iaf. Jag lyfte ansiktet mot himlen å njöt av dessa vattendroppar som gav löfte om att sommaren snart är här!! Tur var att regnet inte höll på så länge då varken jag eller Molly var förberedda på det. Molly somnade i sulkyn sittandes framåtlutad mot en av sidorna å helst ville hon inte luta sig tillbaka men envisast vinner;-)
Väl hemma fick Molly sova en stund på soffan då hon givetvis vaknade så fort vagnen stannade men efter den korta middagsluren så fick hon leka med sin leksakskorg som vanligt... men jag tyckte det lät konstigt när hon lutade den. Surrande ljud, jag lyfte bort Molly snabbt som attans, insåg att det måste vara en humla eller geting i lådan...*huuu Upp kröp en virrig humla som jag lyckades fånga å släppa ut... kanske dags att köpa "insektsnät" till altandörren som vi har haft öppen under dessa senaste underbara dagar.
Molly gnydde en del när hon väl fick komma till korgen, hon hade svårt att ställa sig upp med sina hala strumpbyxor å jag insåg att de var dyngsura när jag skulle ta av dem. Blöjan hade läckt, vi har börjat med Liberos Up and go för nga dagar sedan. När jag väl bytte på fröken insåg jag varför den hade läckt, det fanns helt enkelt inte plats för mer kiss!! Hmm fröken kissar sällan men när hon väl kissar så är det mkt(vilket iof är bra för framtida blöjavvänjning) Blöjan hade suttit på i 2 timmar!! Får se om blöjorna duger åt fröken eller om vi får prova ngt annat.
Molly fortsätter att äta bra och även nattningarna går lättare å lättare, tacka vettja Pantleys bok. Känns som hon äter bättre nu när hon sover bättre:-)
När vi borstade "tänderna" idag så såg jag skymten av ngt som kunde vara en tand så jag kunde ju inte annat än att pilla lite i Mollys mun:-) Å visst fanns där en lite vass jäkel där vi sett förändringen i tandköttet. min lilla gumma har börjat få sin första tand!!!!!

Dagarna ser ut ungefär såhär;
7-7.30 vaknar
tvätt, påklädning tandborstning
7.45-8.45 frukost
Lek
8.45-9.45 promenad 1-1,5h
Sover 30-60 min under promenad
9.45-10.45 Mellis (beroende på när vi vaknar och när vi kommer ut på promenix)
Lek
11.45-12.45 Lunch
Lek
13.45-14.45 Mellis
Lek/sover 30-60 min
16.30-17.30 Middag
Lek/mys nedvarvning inför natten
Pyjamasbyte
18.45-19.15 Kvällsgröt
19.15-19.45 "Tandborstning" Läsning, Amning och Nattning
19.45- sover med nga amningsuppehåll

Ska bli kul att jämföra hur dagarna har ändrats allt eftersom!!!

1 kommentar:

  1. Det är en väääldigt stor djungel när det är prat om barnvagnar, hur svårt som helst att bestämma sig. Kan ju verkligen lura ögat med alla super härliga & snygga vagnar som finns på marknaden nu.
    Ha det gott!

    SvaraRadera