torsdag 16 april 2009

15, 16 april

15 april;
Vag doft av kodynga ligger över Fristad, då vet man att det är våååår:-) Fm ägnades åt att rensa bland Mollys kläder, hon börjar ju trots allt bli lite längre och större även om hon fortfarande är i ett mindre format än andra barn... så alla 56 och 62 försvann ur lådorna.
Jag börjar få kläm på Mollys vilorutiner, en stund på fm och under em. Hon sover mycket bättre på natten om hon fått vilostunderna på dagen. Idag lyckades jag även göra i ordning resten av fotografierna som legat gömda i bokhyllan... Farmor å farfar har fått sitt och även Ida Mollys beskyddare med vi har fler bilder som ska delas ut. Fast jag behöver åka iväg å köpa tre ramar till...
Idag har Molly bitit mig för första gången oxå..det tog då inte lång tid;-) Efter kvällsmaten nattade jag Molly... å somnade!! Igen!! Ja ja det är väl bra att kroppen tar vad den behöver men det känns ju som aldrig är vaken för egentid numera:-/ Så jag somnade vid 19.15 å sov till midnatt, gick upp å borsta tänderna. Sen skulle jag somna igen men det gick inte.. hade ett stort hååååål i magen så jag fick springa upp å äta en banan för att kunna somna igen.

16 april
Molly vaknar 06.30.... Jag vill inte gå upp då!!! Så fröken blir lite vrång när hennes sparkar, tjuvnyp å gnäll ignoreras i 35 minuter! Men trots att jag somnade tidigt igår så känns kroppen dödstrött!! De ljusa morgnarna gör väl sitt till att Molly vaknar tidigt men det är sååå tråkigt!! Fröken var på dåligt humör när jag tog min dusch å mer eller mindre skrek hysterikt på golvet till jag plockade upp henne... en snabb dusch mao. När vi kom upp så var hon fortsatt gnällig så fort hudkontaken släppte så det blev till att natta henne en stund å även jag passade på att sova lite, 1,5 timma:-) Vaknade av en glad, puffande dotter. Helt underbar kan hon vara!! Resten av dagen har hon varit en muntergök som ätit, lekt å sovit som mammas lilla kelgris. Molly var vaken under hela långa promenaden som vi tog direkt efter morgonluren... å hon satt mer eller mindre nöjd hela vägen. Vi tog en sväng ner till stranden en stund på em å tittade på vågorna mer Molly, hon ville ivrigt ner i vattnet. Vevade med sina armar å sprattlade med sina ben som om hon ville plaska:-) När vi väl kom hem mötte vi A med en arb.kamrat, han skulle låna ut sin racercykel till henne. Hon ska åka Vätterrundan i början på maj...puh* jobbigt ens att tänka på det! Under em blev det en sväng till Farmor å farfar, gott med TipTop:-) A hämtade vår bärsele hos vår granne Amanda, vi hade glömt den på Navet i Torsdags. Skönt att det var kvar!!

Jag har hjälp A med att planera dagarna för han ledighet, då passade jag även vara inne på min sida på Försäkringskassan.. å insåg att min årslönsändring inte gått in!!! Suck!!!

1 kommentar:

  1. haha...jag läste kodynga med lite fel och konstigt uttal först, och tänkte "vad fan är det för blomma", eftersom det luktade vår...men det var visst ingen härlig doft du var ute efter att beskriva =D

    Kram ida

    SvaraRadera