måndag 20 april 2009

20 april

Vaknade 7.15 idag, det verkar som Molly kör en v a d i fas å ofas;-) Hon var iaf på gott humör. Vi körde våra vanliga rutiner; borsta tänder, byta kläder, sitta på toaletten och äta frukost. Leka å kivas om datorn... ja Molly vill så gärna bli en bloggare hon med;-) När A vaknade å steg upp vid nio fick han ta över Molly som med glädje ville leka med pappa. Jag började dammtorka å drog fram dammsugaren... A kom å hjälpte till när han hade ätit frukost å lekt klart med Molly. Babybjörnen är en underbar uppfinning till små klängiga barn;-) Vi hade aldrig överlevt utan den, bärsjalen och ringsjalen. Alla har sina användningsområden men babybjörnen har nog varit mest flexibel. Efter ett par timmar så var vi klara med övervåningen vilket fick räcka för idag. Satte på lite musik till Molly när städningen var avklarad, hon är så rolig för hon "diggar/gungar" i takt till musiken å så spritter det i hela hennes kropp. Glädje, lycka å förväntansfull blir hon av musik:-)
Det var dags att tillreda lunchen; A:s goda kycklinggratäng, den kan jag äta av hur mkt som helst å ändå är jag inte överförtjust i kyckling. Molly fick burkmat innan vår mat var färdig som hon åt liiite av.. hon var mer intresserad av vår mat så det är väl dags att skärpa sig å börja laga mat till henne oxå. Molly sov en middagslur efter maten men vaknade efter 45 minuter.. Farmor kom förbi en sväng innan hon skulle jobba, å Molly fick mysa med henne en stund. Molly å A satt i gräset å busade innan de gick en promenad medan jag stannade i trädgården och planterade lökar i krukor, rensade ogräs, schaktade jord å körde bort till "skrölen" å tippade all ogräs jag fått ihop:-) Nu börjar det närma sig att vi kan så lite gräs! Vi ska BARA fälla ett äppleträd å gräva upp roten.... sen ska vi köra med jordfräsen för att myllra upp jorden innan vi krattar det jämt, undrar hur man gör det lättast?! Molly sov gott i vagnen när de kom tillbaka men vaknade kort efter att vagnen stod still.... busunge!! Jag hoppade in i duschen å sköljde av all jord som letar sig i strumpor å handskar. A hade gett Molly lite mellis så fröken var mätt å belåten när han lämnade över henne i min vård igen innan han begav sig till jobbet. Molly fick leka en stund innan vi gick på en promenad för jag var i behov av att använda andra muskler än biceps å baksidan av låren.... de e så stelt!! Runt kyrkan den korta rundan, ett besök på city för att köpa lite fruktpure å det slank in en å annan matpure oxå men bara Mollys favoriter. Vi svängde förbi Moster å lämnade bilden på Molly som Mirjam glömde igår, innan vi skyndade oss hem... Molly var både trött å hungrig så sista biten smågrinig med ändå avledbar. Så det blev snabbt tillagning och intag av gröt innan en förkortad version av rutinerna för klockan var mkt å fröken mer än villigt däckade i säng med hjälp av amning.. Dock vaknade hon efter tio minuter för att jag slamrade i köket men hon somnade snart igen har nu skrivandets stund redan sovit ett par timmar:-)
Känner mig riktigt redig, städat grejat i trädgården och hunnit med promenaden utöver det vanliga plockandet av diskmaskin å övriga huset...
Imorgon hoppas jag på att energin finns kvar så att jag orkar tvätta, å städa nedre delen av huset å kanske tom hinna med lite trädgård och en promenad men vi får se. Jag älskar de soliga dagarna, det känns som energin sprudlar... ja om jag inte blir övertrött å sover bort dagarna ;-)

Ännu mer bilder är uppladdade idag...mobilbilder så de finns från feb-april

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar