tisdag 21 april 2009

21 april

Molly har börjat sova lite längre perioder, 2-3 timmars intervaller. Dock är jag inte tillräckligt vaken på nätterna när hon vaknar så att jag orkar lägga tillbaka henne i sin egen säng fast att den bara ligger en halvmeter bort.. då vaknar man av en dotter som ligger på tvären glad å jollrande 7.15:-) Upp för att äta å leka. Molly äter som en liten fågelunge några få skedar innan hon tappar intresset...kanske har med att göra att inga resultat gjordes på toan!! Hade tänkt en promenad innan vi skulle väcka A men tiden gick å plötsligt var klockan tio... så vi gick in å kröp upp jämte A ist å somnade! A gick upp men vi sov till klockan 12, vi var visst lite trötta;-) Det blev lite bråttom att göra lunch innan öppnisbesöket, så det blev en snabb pastasallad utan salt så Molly oxå kunde ta del av den innan hon fick sin burkmat.. för hon pillade mest.. men det slank nog in en å annan makaron å majsbit, broccolin var populärast!!
På öppnis träffade vi Julia å Linnea, efter NTF info, sångstund och fika blev det en promenad runt kyrkan fast med gingrislingan inkluderad.. måste mäta längden ngn dag så man vet hur duktig man är:-) A avvek efter halva promenaden så att han hann hem innan det var dags att åka till jobbet för hans del. Molly var riktigt hungrig när vi kom så det blev en halv burk med mat som slukades, jippi.... sen blev det bråttom till toan för resultat var på G:-) Mer lek å ett telefonsamtal till Gravidosaurusen Jossan för att se om det händer något med det var fortfarande lugnt... v 2 i övertid! Ja det blev inte mkt gjort av det jag hade planerat att göra men det finns kvar imorgon med;-) Vid 18 så ville Molly ha mat igen... kunde detta vara möjligt?! Ok vi ger väl gröt tänkte jag... å vips så slank en hel portion ner å sen var det dags för sängen så som hon gnuggade sina ögon!! Fröken ammade en kort stund innan HON släppte taget å vände sig bort med ryggen mot mig!!! Sen sov hon en halvtimma innan hon vaknade(troligtvis av mitt brötande i källaren)... men somnade om snabbt. Ett uppvak efter 1 timma sen efter 2,5 timma å alla gånger släpper hon bröstet å vänder sig om...:-)

Läser om diverse sömnmetoder på familjeliv... huuu förstår inte att detta med skrikmetoderna de e ju rena rama tortyren för både förälder som barn!! Hittade ett inlägg om AW metod som jag är benägen att hålla med om även om jag oxå är en egocentrisk mamma som vill sova så vill jag aldrig göra det på Mollys bekostnad... men gör allt för att få det så bekvämt för fröken så hon förlänger sin egen som självmant;-) Sunt förnuft å ta de delar av tipsen som finns ute på marknaden för att forma just min egen metod för att få min pärla att sova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar