onsdag 22 april 2009

22 april

Vi vaknade kl 8 idag, då jag var uppe å tomtade i natt:-( Till att börja med hade jag svårt att somna igår kväll men jag lyckades till slut. Molly vaknade vid halv två och fick komma över till mig. A kom hem å jag vaknade till av när han öppnade ytterdörren men somnade om snabbt. Klockan halv fyra vaknade jag av magknip... så jag fick gå upp på toa å lufta mig. Ner i sängen igen men magknipet kom tillbaka så fort jag lade mig... undrar om jag har gnisslat tänder, brukar svälja en hel del luft då. Jag mitt snille tänkte att jag flyttar Molly till sin egen säng för det kan ju hända att jag måste springa fler gånger till toan å då vill jag ju inte väcka henne. Tror ni hon inte vaknade av flytten!! Puh* Å så var hon inte så nöjd när jag sprang till toan innan hon var färdig ammad, hon väckte A med sitt gråt vid fyra... Han fattade ingenting, Molly gråtandes i sängen utan mig:-S Passade på att byta blöjan på Molly mitt i allt som var dygnsur å skulle inte hållit för en droppe till!! Måste hitta en blöja som håller natten. Till slut så gav magknipet med sig så vi kunde sova resten av natten... men vi var lite trötta på morgonen. A kom upp strax innan tio å då passade jag på att byta om å börja arbetet i trädgården, fälla äppleträd!! Jag grävde fram rötter å fick använda yxan, å jag hann faktiskt få ner trädet innan A å Molly kom ut.. Den var lättare än både finlands ros och vinbärsbuskarna:-) Malin å Linnea kom förbi en sväng å tittade på våra bravader och fikade innan vi gick ut på en promenad tillsammans runt kyrkan. Molly sov en kort stund i vagnen. Resten av em har bestått lunch och av massa toabesök för Mollys del men utan resultat:-( A åkte till jobbet, jag fortsatte att lekte med Molly och så fick hon middag vid halv fem innan jag bestämde att det var dags att bada/duscha. Jag brukar ha Molly liggandes/sittande på ett sköttbäddskudde medan jag duschar innan jag badar henne... men idag var det omöjligt!! Hon skulle prompt i den tomma badbaljan å fram till duschen där vattnet sirlade så det blev till att tappa upp ett bad med en gång. Hon sprattlade med benen så fort de träffade vattenytan, det kändes som hon plaskade bort hälften av vattnet på en gång. Molly fick sitta i baljan å plaska medan jag duschade, vilket hon klarade galant. Hon ville dock gärna ställa sig upp å det fick förhindras ett antal gånger:-) Efter badet var Molly grinig, så jag förbredde gröt med en gång trots att det bara gått en timma sen middagen... å hon gjorde som igår åt upp nästan allt trots att det var så tätt in på middagen. Hon började nicka till i matstolen, inte så konstigt så lite som hon sovit under dagen!! Det blev lite bråttom att hinna med resten av kvällsrutinerna, innan hon gick in i andra andningen å blev övertrött. Så på med en tygblöja, borsta tanden å en kort saga hanns med innan hon snarkade djupt:-) Hon vaknade efter 25 min med ett illvrål men somnade snabbt om med hjälp av amning... sen passade jag på att sitta hos henne när hon omkring en timma eftersom hon vaknat så tidigare men hon sov djup... fasthon höll på att vakna 10 minuter senare efter att jag lämnat henne. Jag hann dock fram å lade min hand på magen, hon lugnade sig å har sovit vidare. Jag tittar till henne varje timma i hopp om att stävja en uppvakning om det är möjligt:-) Lite tips från Tassmetoden som jag hittade på nätet, bäst att kombinera det bästa av världar som passar en själv!! Nu är det snart dags för mig att gå och sitta, titta och beundra vår dotter å hennes söta sussande i den röda Brio sängen med de röda sängkläderna med vita prickar på:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar