torsdag 23 april 2009

23 april

Öppnis idag, fast att det är torsdag:-) Jag satte väckarklockan då jag grejade med bilder nästan till klockan ett under gårdagen... Molly är i fas å vaknar 7.15, så skönt. Jag hade satt på en tygblöja igår då UpnGo inte verkar klara 12 timmar och en storkissande dotter;-) Jag kan säga att den var tuuuung imorse. Idag passade jag på att klä oss matchande i Bump dressen från Hugin å Mugin.. men A glömde ta bild på oss!!! Efter öppnis gick vi direkt hem ist för på en promenad då det var dags att äta lunch för Molly. Vi slog följe med Malin och Linnea å tog promenaden lite senare, idag gick vi runt löparspåret bakom Folkhögskolan. En trevlig runda med skogsmiljö istället för bilar å landsväg. Molly dock hade en märklig reaktion när vi var halvägs inne i skogen... hoppade till å började hulka utan gråt.. ja ni vet sådär som man kan göra när man gråtit intensivt å kan inte sluta. Det dröjde säkert ett par minuter innan jag lyckades bryta det, men sen var det som ingenting hade hänt..!?! Jaha. Väl hemma blev det ett nattningsförsök för den korta vilan hon hade på öppnis var inget att nöja sig med men hon ville verkligen inte sova. Så det blev till att äta mellis och leka, Molly kan omedvetet ta sig framåt mot föremål... men när man manar på henne att komma så blir hon frustrerad å grinig ist. När klockan var strax innan fem åt vi middag... sen var Molly otröstlig å trött. Så det blev till att natta henne... inför natten!! Ja hon somnade kvart över fem å vaknade 20 minuter efteråt för att tygisen läckte men sen sov hon 3 timmar 15 min i sträck, en amning å nu har hon sovit 2 timmar i skrivandet stund. Måste vara en tillväxt/utveckligsperiod just nu... Jag är nöjd iaf, idag har jag bakat fika som vi ska ha med oss imorgon till 4H-gården... det blir nog några att kunna bjuda till resten av F-grp oxå. Vi får se:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar