fredag 1 maj 2009

1 maj

Jag vaknade fem i nio, med en sovande Molly jämte mig!! Hela dagen hamnar på sin ända när vi rubbas från våra dagliga rutiner.. men det är ju skönt med sovmorgon. Det var länge sen det var mig förunnat. Efter frukost och lek så passade vi på att åka till Mormor för det var ett tag sen. Det blev fika med smörgås, bullar och även sen lunch, grandiosa pan pizza. Molly visade sina färdigheter, dra sig upp till stående, stå å hålla mamma i en hand... släppa taget, vända sig från rygg till mage och hasa sig långsamt framåt, även sitta å dra sig framåt lite grann. Tänk vad snabbt alla de senaste färdigheter har kommit!! Mormor ägnade fullständig uppmärksamhet till Molly medan jag gick igenom våra "juveler" hemma hos mormor och fick otaliga minnen från barndomen:-) Mormor hade bl a sparat mitt vänskapsband som jag å Wendy en gång bytte, med ett nött skinnband och ying/yang symbol. Nästa gång ska vi hjälpas åt å få ordning på alla fotografier oxå. Vi passade på att åka när A slutade jobba så vi sammanstrålade och åkte vidare till Almenäs för en glass i solen... På Almenäs var det folkfest av ngt slag; mängder av turkar, vattenpipor och inhemsk musik spelades. Vi passade på att fota Molly på diverse omgivningar i detta fina väder, får se om det blev några fina bilder. Nu väntar vi på att grillen ska bli varm så vi får i oss lite korv med bröd... mmm sommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar