fredag 1 maj 2009

30 april

Idag vaknade vi i vanlig tid, Mollys hosta har blivit bättre. Frukost, lek och dagliga sysslor som man aldrig kommer ifrån ägnades fm åt. Vid lunchtid när jag hängde ut tygblöjorna på tork så kom Julia och Carina förbi. Vi gick ner och tittade på vattnet, innan vi svängde förbi Linnea och Malin för att ragga med dem på en promenad. Det var svårflörtat då Malin skulle jobba:-( Vi stannade och lekte en stund med Linnea tills pappa Martin kom sen fortsatte vi på promenaden. Det blev en kort promenad för oss andra för snart var det dags att äta mellis får båda småttingar. Inte lätt att skydda våra små godbitar från den sköna men ack så farliga solen. Stackarna får ha på sig långärmat och långbyxor för att skydda detta sköra hud trots att temperaturen ligger runt 20 grader om inte mer. När vi kom hem lagade jag mat till mig själv innan jag nattade Molly för middag så jag kunde fortsätta klippa ner rosorna. Vilan var dock kort så det blev inte mkt mer klippt förrän A kom hem. Mina armar å ben är så rispade av allt rosklippande att det ser ut som om det hade fått en omgång av ett arg katt;-) A kom hem efter jobbet med en grind till altandörren. Molly börjar ju bli allt mer rörlig nu så det är hög tid att barnsäkra. Farmor och farfar kom förbi medan han höll på att installera den, smidigt för då kunde jag ju klippa ner resten av rosorna. Molly fick ett sandlådeset av dem som valborgsgåva. Nattningen av Molly har varit besvärligare än vanligt men det är väl en kombination av förkylning och utvecklingsperiod. Hon har svårt att komma till ro å sen vaknar hon gärna igen å kan inte somna om... så ikväll fick hon komma upp å somna i min famn medan jag tittade på film och sen Rapsody in Rocks 10 års Jubileum. Men hon sover djupt i närheten av mig, jag kunde bära henne ifrån källaren in till rummet å lägga henne i sin säng utan et knyst:-) Jag somnade i soffan till slut medan A grejade med det trådlösa nätverket som har varit lite struligt, men både jag och A lyckades hitta en sida med lite tips så vi fick i ordning på den till det status som den var innan... Nu ska vi bara hitta en lösning på att nätverket fungerar någon dag som morbor Isto är i stan... han är ju trots allt duktigare på sånt än vi;-) Molly väckte oss med att ligga på mage å titta på oss gråtandes.. ja hon övar sina färdigheter i tid å otid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar