lördag 2 maj 2009

2 maj

Jag vaknade klockan åtta och väckte Molly!! Det blev frukost och sen dusch för mig å bad för Molly. Det är dock lite besvärligt att ha Molly badande jämte då hon hela tiden ska ställa sig upp.. Ja man vill ju öva de färdigheter man lärt sig men inte bara det utan hon ska försöka stå utan att hålla sig i badbaljan!! Jag har ju inte i badoljan förrän mot slutet men det är halt ändå... När Molly badat klart och jag skulle lyfta upp henne märkte jag något hårt vid baksidan av ena armhålan, först trodde jag att det var en liten skorpa men vid närmare inspektion såg jag att det var en FÄSTING!! Usch, urk, blä.... håren reser på sig å jag blir smått stressad. Torkar och klär på oss med väldig fart för att starta datorn för att bekräfta det som jag redan vet men giiivetvis måste datorn strula en stund innan internet vill komma igång.. Jag skyndar mig till att hämta pincetten och det enda descinfierande vi har är handgel så det får duga (hade ju haft sprit så här i efterhand), Molly fattar ingenting å blir grymt irriterad av att jag håller fast henne så gott jag kan för att få med mig hela fästingen.. å nu så hade den sugit blod å blivit alldeles äckligt bullig Huuuu!!! Jag lyckas få bort f-nskapet å lugnar en trött, ledsen å hungrig Molly men amning. Efter lek å mellanmål så gick vi ut på en promenad, Molly somnade i uppförs backen mot Lövås och sov ända till halva elljuspåret tills jag var tvungen att rätta till henne då hon hade glidit så hon låg illa i vagnen. Vi gick den vanliga rundan runt kyrkan, in på grusvägen för att sen fortsätta in på folkhögskolans område, sen elljuslingan på knappt 3 km å sen förbi hyvleriet och asklandaskolan hem igen. Molly var helnöjd i sin vagn hela tiden, ibland låg hon mot armstödet och betraktade hjulen... var tvungen att kolla så att hon inte hade somnat igen för hon satt så stilla men icke!! Lunch när vi kom hem för Molly och en äggmacka till mig, Molly åt riktigt bra mot vad hon har gjort på sistone. Under em åkte vi till City för att inhandla kvällens grilltillbehör, det blev kort fläskfile från Allmans, grönsallad samt potatissallad och Citys egna frasbarkis. Mums!! Franken och Madde kom och höll oss sällskap, Molly fick ett fint trumset som hon verkade gilla:-) Fossing å Calle kanske skulle kommit oxå men de fick barn ist;-) En pojke!!!! Hihi de har en mysig tid framöver... Vi hade det riktigt trevligt, Holm och Ulrika kom förbi en stund å tjöta med oss... Madde och Franken stannade till kl. 23 å vi satt ute i kylan med filtar och levande ljus (smått, så smått) å kände på en föraning av sommaren... Molly ville inte missa ngt å vägrade somna men gav upp sent fram på kvällen till slut med hjälp av tutten. Nu sitter vi framför dumburkarna å värmer upp våra kalla fötter å händer innan sängen hägrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar