söndag 10 maj 2009

10 maj

Molly vaknade strax efter sju men hon fick sysselsätta sig själv en timma för jag var sååå trött. Vid åtta var hon så hungrig så hon dunkade huvudet mot mitt bröst... så det var bara att gå upp å göra gröt. När gröten var avklarad satt vi å lekte en stund, sen blev fröken trött å kinkig.. fick bröstet å stensomnade i min famn. A kom upp strax innan tio, han vart oxå lite trött.. Iom att Molly sov i min famn kom inte dagen igång förrän strax efter elva. Farfar kom och hämtade Molly, gick en promenad runt kyrkan innan han gick hem till sig med henne. Vi passade på att lägga kantsten, köra vält och så gräs, hann även med att rensa ogräs och lägga på täckbark under vinbärsbuskarna. Så nu kan det få regna;-) När vi äntligen var klara så gick vi till FF/FM då de hade rabarberpaj väntandes... mums så gott det var. Molly insåg inte förrän vi kom att vi saknades, hon tittade på farfar å farmor å började darra på underläppen. A dög en stund men sen var det mamma som gällde, men även jag hade lite svårt att få henne glad till en början..men det gav med sig efter en stund. Molly hade uppfört sig väl under de 8 timmar hon varit med de gamla. Väl hemma så röjde A undan en del grejer i trädgården och åkte en sväng till City medan jag nattade Molly. Molly var dock inte minsta sugen på att sova så hon fick leka i sin säng medan jag bäddade nya sängkläder till oss. Nattningen idag var jobbig, hon somnade både jämte mig å i min famn men så fort jag skulle lägga henne i sin säng så vaknade hon å började gråta... å så sov hon en kvart innan hon hostade å vaknade å så samma visa igen. När hon vaknade den tredje gången på kort tid skickade jag in A som faktiskt lyckades söva henne igen.... YES !!! Vilken seger... snart kan han ta alla nattningar;-) Nu degar vi framför Mission Impossible 3, jag med en ond rygg som inte gillar mitt trädgårdsarbete. Jag har en gullig make som har lovat mig ryggmassage som jag ser fram emot, sen en dusch innan vi kryper ner i rena goa sängkläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar