lördag 9 maj 2009

9 maj

A väckte oss idag,kvart över nio... vi hade nog kunnat sova lite till! Idag var det loppis på Missionskyrkan, en del av Fristads våryra som vi planerat ta oss till tidigt... Haha.. ja så går det när man planerar något:p Vi kom iaf iväg till Loppis å torget, efteråt tog vi vår promenad runt kyrkan. Ingen regn idag som tur var när vi skulle vidare med farfar och farmor till stan på en utförsäljning av damkläder. Liten lokal å mycket folk å kläder... puh* Det blev inga fynd för någon av oss för provrummet var ockuperat av två tanter som var där inne å provade tonvis med kläder fnittrandes... Det blev en sväng till Göta Antikt där A passade på att köpa sin mammas Mors Dag present, en kaffeservice som hon tyckte var fin. Tur att jag trycker på lite ibland så slipper han bli så stressad i slutet på månaden när han ska hjälpa Molly hitta sin Mors Dag present;-) Vi åkte hem å lagade pajen som jag förberett till igår, FF/FR åkte till Dressman innan de kom hem till oss och åt. Molly fick morotstavar som var kokta 6 min i tryckkokaren, de blev perfekt mjuka å hon mumsade på en hel del:-) Molly äter något bättre idag med, jag har gett henne lite Katrinplommon för att få i gång magen till en gång om dagen för då verkar ätandet fungera bäst. Nattningen ska vi inte tala om... A försökte men jag knatade bort efter en stunds gallskrik å vi försökte tillsammans men det funkade inte. Sen gick A å vi försökte själva... utan resultat så fröken fick följa med upp å titta på Robinson innan hon var tillräckligt trött å somnade vid tutten, sen flyttade A henne till sin säng vilket fungerade utmärkt så länge Molly slapp skägget;-) Hon gnydde efter en halvtimma så jag gick in till henne å då satt hon upp... så det blev tutte å i säng igen. Nu ska jag återgå till Da Vinci Koden på 6:an.. Ha det gott!!

Molly uppdatering; Tand nr 2 har brutit igenom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar