tisdag 12 maj 2009

12 maj

Hmm Molly fick sova i vår säng då hon vaknade så fort hon lades i sin spjälsäng igår efter att hon vaknat strax innan midnatt. Fröken sov dock gott jämte mig, ville inte amma förrän halv sex imorse:) Idag hägrade öppnis på fm, vi var inte så många till en början men det strömmade till lite folk innan sångstunden. Numera så är det inte stilla sittande som gäller, Molly Linnea och Julia yrde runt bland alla leksaker. Filip kom under sångstunden å stämde in i tjejernas fartfyllda upptäcksfärd. Efter lek, fika och blöjbyten så började klockan närma sig tolv då öppnis stängde så vi packade ihop å passade på att ta en promenad, A fortsatte hem då han skulle börja jobba. Vi andra gick runt kyrkan med både gingrislingan och grusväg som tillägg och stopp, totalt 7, 2 km (utan City inräknat;-)) men iom att flickorna låg å sov i sina vagnar å det stod en husvagn på vår strand fortsatte vi vår färd en liten stund till så vi gick totalt 8,9 km!! Husvagnen hade en tapetserad vägg å de höll på att fota en ny kollektion för fullt, oas skulle den tydligen heta. Det såg fint ut på avstånd:) När vi kom hem vid två så vaknade Molly så fort vi kom innanför dörrarna( hon hade sovit 2 timmar i vagnen!!), så jag passade på att ge henne lite mat trots att hon hade ätit strax innan 11 på öppnis, hon åt upp andra halvan av burken å fick även resten av katrinplommonpurén. Därefter lite mer lek, bus innan tvätten hängdes upp, å mer tvätt slängdes i maskinen. Välbehövligt då vår tvättkorg verkligen var "översvämmad" Vi skulle behöva städa oxå inser man då Mollys händer är gråa nu när hon "kryper" och tar sig fram över allt. Vi ringde både mormor och moster under em i hopp om att någon av dem var hemma för ett besök men tji fick vi så det blev fortsatt lek hemma. Strax innan fem verkade Molly hungrig igen.. så hon fick en knapp halvburk som var kvar sen igår som hon slukade sen fick hon även lite efterrätt som hon åt av men inte var riktigt lika förtjust i. När det hade gott en timma så betedde hon sig igen som om hon var hungrig.. så jag gjorde gröten lite tidigare idag strax innan 18. Fröken åt upp allt! Jag passade på att göra i ordning henne för natten som jag brukar med ett avbrott för toabesök efter amningen sen somnade hon.... å jag som stockar!! Jag vaknade 2,5 timma senare... mitt i House, jag hade missat Äntligen hemma:-( Jaja det kommer väl en repris i veckan. Nu skall jag återgå till Semifinalen för Eurovision... Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar