torsdag 14 maj 2009

13 maj

TRÖTT!! Ja det blir man när man har en dotter som passar på att vakna strax innan fem å stökar, bökar å gnäller i sängen fram till sex.... tur va att hon somnade om å vi sov till halv tio. Äta frukost å röja undan allt i hallen, förstår inte hur vi alltid lyckas samla all skit i hallen?! Idag hade vi bestämd tid för promenad med Filip, Julia och Linnea.. men Filips mamma hade blivit magsjuk så vi blev bara tjej på promenixen. Vi tog rundan runt kyrkan med Mölarp och grusväg, vi lämnade Linnea med mamma på BVC och fortsatte förbi hyvleriet och tillbaka till oss. Julias mamma hade nämligen med sig bilen av goda skäl. När vi kom fram så märkte vi att Julia tappat ena skon:-(, men de hittade den vid Statoil precis i början av promenadstråket. Vi fortsatte vår färd till Farmor där jag fikade och Molly fick lunch. Sen hem å laga lunch till mig, men jag fick inte äta den för fröken var rätt kinkig. Så det blev till att bada Molly å ta en dusch själv, efter badet var hon glad som en lärka så jag fick äta min lunch fram på em. Hon fick smaka på både potatis å avokado från min tallrik:) Medan jag åt kom farmor förbi å berättade stolt att hon fått fast anställning:) Vad glada vi blev för hennes skull!!! Hon hade inte brått hem så hon fick passa Molly medan jag dammsög av övervåningen. Lek och bus fram på kvällen, Molly började grina efter mat redan vid halv sex å ville äta men jag lyckades förhala det fram till strax efter 18 men det var nästan kris så ledsen var hon, gröten slank ner alltihopa å även lite fruktpure för hon verkade fortfarande så hungrig. Sen blev det dags för nattning med bus i sängen, läsa saga och amma... å gissa om inte jag somnade oxå!! Jag förstår inte vad som kommit över mig som somnar så fort Molly börjar amma:P Jag steg upp strax innan midnatt å slängde i mig en macka så jag inte blev gööör hungrig på natten. Sen kunde jag inte somna förrän två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar