torsdag 14 maj 2009

14 maj

Vi vaknar vid 7, jag släpar väl mig upp trots all sömn under gårdagen. Skulle vara skönt att komma i gamla gängor... Vi åt frukost, lekte och jag ringde samtal som jag haft hängade över mig typ tandläkare å gynmottagning... A vaknade strax efter nio å då åkte vi förbi City vidare till Farmor med en Budapeststubbe:) För att fira hennes fastanställning!! Sen blev det hem å mata Molly å laga mat. Molly somnade efter att skött magen å ätit å sov första timmen tungt, hon vaknade å var grinig så jag nattade henne igen... med amning... å vad ledde det till?! Jo jag somnade oxå å så sov vi 2 timmar till.. VAD ÄR DETTA?! Skulle kunna tro att jag nattvakar så mkt som jag sover dagtid... å det värsta är att allt annat blir ogjort!! Ja ni vet sånt som jag ska göra när fröken sover!!! Inte nog med det hade jag ju tänkt hälsa på jobbet idag men det är ingen ide kvart över tre för då är ju dagpersonalen redan på G hem... Sen missade vi en promenad med Malin å Linnea!! Nu får det vara nog!! Molly fick iaf lite mat innan vi gick på vår promenad strax efter fyra kom vi iväg, sent på dagen med det var skönt att komma ut. Vi tog den långa rundan runt kyrkan; Mölarp, grusväg å sen vidare till hyvleriet för att sen runda av med ett besök hos farmor igen då farfar var hemma å sen hade jag blivit lovad lite rabarber:) Det blev en stund hos dem så Molly fick sin kvällsgröt av farmor men hon åt hälften, antagligen inte så hungrig då hon klämde nästan en hel fruktpure efter grusvägen... Väl hemma så nattade jag henne å idag tog det 45 minuter, utöver sagan å amningen men hon somnade till slut jämte mig i min famn. Ett uppvak efter en halvtimma än så länge men då var hon lättsövd igen... får se hur resten av kvällen blir. Nu Medium å sen semifinalen nr 2 på eurovision.

Molly uppdatering; Fröken står stadigt helt själv i säkert 20 sek bara hon får hålla i ett papper:) Hon säger "titta" å "Där" med lite vilja. Hon pekar med armarna mot föremål (lampa, blomma) å säger titta. Slår klossar mot varandra. Kryper allt snabbare med sin egna stil, vi kallar det krigsveteranen:P Molly börjar nog redan ha ett sinne för rätt å fel... för får hon tag i ngt som jag plockat undan så blir det väääääldigt tyst när hon undersöker saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar