lördag 16 maj 2009

16 maj

Väckt av Molly vid halv åtta, gullungen är så söt när hon buffar på en:-) När hon väckt ,ig så var hon på G mot A men jag hindrade henne så han fick sova vidare... Lions hade annonserat att de skulle finnas på djurparken idag så det kollade jag och Molly in, det var dock inte så mkt ett litet loppis utanför och så sålde de lådor för 50 kr med ett värde minimivärde på 100kr. Jag brydde mig inte om att köpa något utan vi fortsatte in i parken. Vi tog tid på oss att titta på allt som man brukar skynda sig förbi, så det blev en lång stund vid flamingo till en börja med. Vi tog "fel" håll å började på get/gris/kanin hagen, Molly klappade både en get å gris men var sen mest intresserad av att leka med gruset;-) Bonnagården fick oxå extra tid framför hönorna, gutefårs baggen och kossorna. Efter pingvinerna så svängde vi upp mot älgarna å sen mot järvarna, Molly passade på att somna vid skogsrenarna. Jag gick fram till Savannrestaurangen innan Molly vaknade igen. Vi stod å lyssnade på Savanninformationen innan de körde runt mat till djuren. Jag passade på att njuta av en mjukglass innan vi gick ut ur parken å fortsatte mot knalleland. Det blev ett par Linnen till mig å så kläder till Molly innan vi var nöjda å fortsatte till mormor. Molly passade på att somna precis när jag skulle svänga upp till mormor så det blev till att fortsätta en runda innan vi stannade. Mirjam var hos mormor oxå, så Molly hade rejäl underhållning. Mormor hade grillat lite korv så jag fick lite lunch i magen till slut. Jag passade på att hjälpa mormor att sätta in lite fotografier in i album som jag köpt åt henne. Molly somnade i bilen på väg hem, trots stora ansträngningar från mig att få henne att vara vaken... Hon vaknade dock när vi kom hem å det blev lite gröt innan nattningen.Hon hade svårt att komma till ro, men lugnade sig efter en halvtimma. Min sista tanke när Molly nästan sov var att vad skönt att jag inte somnade... innan jag somnade!!! Jag vaknade strax efter tio av Mollys hosta, jag tassade upp å höll A sällskap. Lite kvällsmat å bloggande innan jag knyter an å lägger mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar