söndag 17 maj 2009

17 maj

Vaknade av ett duns klockan fyra... Molly hade trillat ur vår säng! Jag brukar ha henne mellan oss men igår när vi lade oss ville hon amma å då var det dags för höger sida. Jag brukar flytta henne när hon är färdig... men jag somnade! Hon har väl antagligen letat efter mig, för hon låg på mage. Tur att man är sitt yrke så man inte blev alltför hysterisk.. Ja vi vet ju vad hur hon ska reagera, börja gråta/skrika med en gång... vilket hon gjorde. När den största chocken hade lagt sig för henne så blev hon superglad ist, både mamma å pappa var vakna!! Så hon började krypa runt i sängen å ställa sig upp mot mig. Hon höll låda å röjde runt säkert 45 min innan hon till slut somnade jämte mig på RÄTT sida;-) Stackars A som skulle upp 5.45... Vi väcktes av en svåger som knackade på ytterdörren vid halv nio, han var snäll å ville höra om han inte skulle hämta mormor när han ändå skulle köra in GPS:en till min A. Mormor kom strax efter nio mitt i våra frukostbestyr, så hon fick mata Molly. Jag gick ner å bytte in till trädgårdskläderna medan mormor klädde på Molly. De följde mig i mitt trädgårdsarbete. Idag gjorde jag klart ytterligare en del av av det som ska täckas av täckbarken och krattat upp jorden där vi ska ha gräsmattan då det blivit små sjöar när vi vattnat vilket lett till att gräsfröna flytit med.. men nu är det åtgärdat å förhoppningsvis får vi en fin gräsmatta:-) Jag duschade innan jag började laga mat åt oss, Molly hade somnat i mormors famn medan jag duschat:-)Sötnosen!! Vi åkte in till mormor efter maten å drack lite te innan vi tittade på cyklarna som hon tänkt slänga. Jag opponerade mig å tyckte det var galet å ville ta vara på dem ist. När A slutat jobba så åkte vi vidare till svenljungas centrum där vi plockade upp en barnvagn som vi spanat in på blocket för att sen ta oss vidare i de djupa skogarna för att hämta upp köttet vi skulle köpa. En halv gris:-) Farmor å farfar kom för att passa Molly medan vi packade 42 kg kött. Det fanns mer att ta till vara på som t ex ett halv grishuvud, men det kan någon kan få om de vill... ;-) Fötterna har vi redan skänkt bort till farfar, ja det blev väl några finare bitar oxå. Även svåger fick kött då han lånade ut gps så att vi hittade dit å tillbaka hem:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar