tisdag 19 maj 2009

18, 19 maj Molly tio månader!!

18 maj; inget särskilt har vi gjort idag. Jag å Molly gick upp tidigt medan A sov till tio, då gick vi å kröp ner jämte honom... mest för att jag var trött. Molly å A gick upp medan jag slumrade nästan två timmar:) När jag kom upp så somnade Molly... så fm gick åt till att sova i omgångar:p En promenad med Linnea å Malin i den nya vagnen blev det iaf. Molly var inte helt nöjd hela vägen men då hade hon suttit vaken hela vägen den långa rundan:) Under em åkte vi å handlade, det behövdes verkligen. Kylskåpet ekade tomt. A gick ut å grillade när vi kom hem medan jag nattade vår dotter, det tog bara en kvart idag.. Jippii

19 maj; Molly 10 månader!!! Öppnis idag på fm. Vi vaknade tjugo i åtta å passade på att gå ner å bada Molly å duscha mig;) Jag fick spara på varmvattnet då pappan stannat p g a ingen låga så är det när den går på lågvarv å inte blivit sotad på länge.. Molly fick det varmt iaf. Vi återbördade välten till Malin å co... Tack för lånet!! Det var mycket folk på Öppnis idag, vi var 4 st från F-grp. Molly förvånade mig/oss med att äta en hel banan och en fruktpure till Mellis! Vi gick vår promenad med Malin å Linnea å de små somnade som stockar nästan med en gång:) Molly ligga i fullt liggläge medan hon sov, hon passade på att vakna en dryg tio minuter hemifrån å var väl inte glad när hon vaknade men kunde distraheras med en sked.. mammas senaste knep;) Efter lunchen så slappade vi framför Tv:n och väntade in mitt tel.samtal från Dr Säwerot, en otroligt trevlig människa!! A åkte till jobbet strax efter fyra så han var inte hemma men Molly höll låda för honom oxå medan jag pratade i telefon. Molly var rätt trött så strax innan halv sex började jag göra i ordning gröten och klockan 18 hade jag en sovande dotter:) Men hon har vaknat två gånger ganska häftigt, antagligen p g a att det kan vara lite jobbigt med andningen:( Hostan har inte blivit bättre trots två kvällar med Mollipect... Hon fick koksaltdroppar i näsan andra gången hon vaknade å det verkar ha hjälpt för nu har hon sovit en stund... Imorgon är det dags för BVC å då blir det till att diskutera hosta... å ev vaccination p g a Turkiet, mer AD-droppar utöver vikt å längd

1 kommentar:

  1. Tassar förbi o tipsar dig som tävlar/ tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång ännu en spännande tävling:

    http://uj76.blogspot.com/2009/05/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    Presentkort på 500kr från en finfin barnbutik ligger i potten o väntar!

    Ha en finfin dag! Kram

    SvaraRadera