onsdag 20 maj 2009

20 maj

Tröttheten hägrar igen... Molly passade på att vakna vid 4 i natt å lugnade sig inte förrän blöjan var bytt. Sen var hon pigg strax efter 6 men jag lyckades förhala det till tjugo i sju, fast jag var mer död än levande när jag gick upp. Lek, bus å mat hann vi med innan vi däckade i soffan tjugo i tio. Vi vaknade en timma senare å då var A uppe oxå:) Jag passade på att röja när jag fick två fria händer medan A fick underhålla å mata Molly. Vi tog oss ut på promenaden strax innan tolv men vi passade på att gå ner till sjön å mata fåglarna, ett par änder och kråkor. En av kråkorna var lustig, kom å hämtade bröd, flög iväg å gömde brödet i sanden, kom tillbaka å hämtade mer å höll på så... lite sent(tidigt?) å hamstra inför vintern:p Vi fortsatte vår promenad men stannade till på BVC då vi hade tio månaders kontrollen idag. Molly vägde 7440g och var 67,5 cm lång alltså 590 gram och 1.8 cm ökning sen hon var 8 månader, hon följer sin -2 kurva, hon växer men kommer nog inte bli så stor eller lång för den delen heller. Vi fick även avhandlat råd å bot om Mollys hosta å det resulterade i svalg- och nasofarynxodlingar, även en genomgång av sovrummet så att det inte är en allergi. Vi diskuterade även ev vaccinationer inför Turkiet resan å det som Irene vår BVC-sköterska tyckte kunde vara aktuellt var att tidigare lägga Mässling-vaccinationen men hon ville höra med Dr som är ansvarig för vaccinationsprogrammen. Irene skulle höra av sig när hon visste mer. När vi kom hem så lagade jag mat medan A lekte med Molly, sen fick hon komma till mig å amma där hon somande. Medan Molly sov hos mig så röjde A i vårt rum å tog ut alla växter, klädbackar, plädar å prydnadskuddar till en början. Vi kan ev få byta våra dunkuddar oxå. Molly sov på en kudde mellan oss medan vi åt, Lax med fetaost;) A åkte till jobbet strax efter fyra, jag passade på att gå ut å rensa bort maskrosor. Molly var faktiskt riktigt nöjd av att bara vara i vagnen å titta på mig, så jag hann faktiskt med det jag hade tänkt för en gångs skull!! Vi gick in å lagade gröt som fröken åt hälften innan vi läste saga å ammade. Fröken somnade vid åtta efter en del röj i sängen.

Glömde ju skriva att Dr igår sa att min moderkaka hade varit förkalkad och gammal, att det var tecken på att den hade fått infarkter. Hon tyckte att nästa gång jag blir gravid kan det vara värt att diskutera om jag eventuellt ska ta Trombyl för att förhindra det nästa gång.. Så jag kan så här tio månader senare säga att det känns skönt att vårt lilla mirakel lever med de förutsättningar hon haft.
Jag hade några uppdateringar angående Molly men jag kan för mitt liv inte komma på just nu vad de var jag ville ha sagt så jag får väl återkomma när jag kommer på det igen... måste nog börja skriva små post it lappar;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar