fredag 22 maj 2009

22 maj

Vi vaknade vid sju då var A redan i full färd med att äta frukost å göra i ordning sig till jobbet. Molly hörde honom å blickade längtansfullt bort mot hallen i hopp om att han skulle dyka upp... Vi steg upp och åt frukost i vanlig ordning efter att röjt i köket efter gubbens matlagning igår;) Svåger ringde å vi bestämde tid för när vi skulle hämta kusinen på hans "jobb". Jag, Molly och Mirjam har tillbringat dagen till en början på Djurparken... det började ösregna när jag höll på att packa ur vagnen ur bilen!! Det lugna sig ngt så vi tog oss till entren å jag köpte en plastponcho till Mirjam då hon inte fått med sig sina regnkläder(eller badkläder som jag höll på att skriva först å kanske vore mer passade) Vädret växlade väldigt från uppehåll till att regnet vräkte ner.. men vi fick 2,5 timmar iaf å lyckades att hålla oss hyfsat torra. Vi fikade med min fruktsallad under fm men den planerade korvgrillningen till lunch fick va å bli McDonalds ist. Vi fortsatte till vårmarknaden då vädret blivit något bättre efter maten, vi hittade som vanligt inget. Det är mest skräp om jag får säga min ärliga mening. Väl hemma så blev det en skinkmacka och oboy som belöning för att vi orkat gå hela dagen. Jag är verkligen imponerad av Mirjam som är drygt fyra och har orkat gå i 6 timmar med nga undantag för matintag utan att bli det minsta gnällig:) Vi lekte lite med Lego, tiden for iväg å det var dags att köra hem kusinen till hennes stora glädje så hon kunde få leka med sin kompis Alicia. Tänka sig så snabbt hon laddade upp batterierna snabbt!! Molly fick en kram dem båda när vi åkte hemåt igen för gröt å nattning. Molly hade svårt att komma till ro till en början men har sovit gott när hon väl somnat.

Dr hade ringt angående Mollys näs- och svalgodling, svalgodlingen var blank men näsodlingen hade "förkylningsbakterier" så han skrev ut antibiotika till henne som vi påbörjat ikväll. Hoppas att det hjälper hostan å nästäppan för särskilt förkyld för övrigt verkar ju fröken inte vara.

1 kommentar:

  1. har en bärsele, babybjörn. bör funka det med va? calle lånar nog annars gärna bärsjalen, han har velat testa en sån. :)

    SvaraRadera