lördag 23 maj 2009

23 maj

Idag passade Molly på att vakna när A gick till upp lite i 06 å tyckte bestämt att hon hade sovit tillräckligt... men jag höll inte med å strejkade genom att ligga å dra mig i sängen till strax efter sju. Slumrade till men vaknade lika fort av att fröken röjde runt i sängen, jag är lite nojig att hon skall trilla ur sängen igen. Efter frukost fick hon sin penicillin som hon motvilligt fick i sig, hoppas nu detta gör underverk!! Jag gjorde i ordning oss å åkte in till stan på vårmarknaden, Molly somnade i bilen. Jag lyckades flytta över henne i vagnen i fullt ligg läge utan att hon vaknade men sen kom ngn förbi med en dönande resväska så hon vaknade.. men hon låg nöjd i vagnen inpackad i sin filt å tittade i nästan en hel timma medan jag strosade å kikade närmare på skräpet;) Jag hittade lite schampoo, strumpor å så godissnören till A. Vi åkte vidare till mormor vid lunchtid å tillbringade em hos henne. Mat, fika å muffin så var jag välgödd på väg hem. Morbror Isto var oxå hemma å följde med oss hem för att klura mer på vårt trådlösa närverk... När vi kom hem så höll A redan på att klippa gräset, så vi satte i gång utan honom. Ja eller rättare sagt Morbror började medan jag matade å underhöll Molly. Lite mer resultat idag men inget fungerande nätverk... troligtvis har vi billig skit som inte har de funktionerna som vi vill för datorerna hittar varandra men tillåter inte de aktiviteter vi vill:( Jaja det blir till att hitta något annat...Tack för hjälpen brorsan!! Jag natade Molly innan jag åkte till City å handlade, när jag kom tillbaka var fröken vaken... morbror hade gått i trappan/dörren. A insåg hur jag har det med honom springade när Molly sover;) Skönt att kunna skylla på någon annan..*fniss* Molly somnade snabbt när jag nattade henne igen. Vi låt lite kvällsmat, morbror fortsatte surfa efter i hopp om att hitta lösningar medan vi tittade på Robinson å Henrik Skyfferts 90-tal satir... skyffert var skitbra!! A skjutsade hem honom medan jag blev kvar vid datorn...

Mollyuppdatering; Molly är lik sin mamma, gillar att bli kliad på ryggen å tittar ALLTID på maten innan hon äter den iaf första skeden. Sen har hon en egenhet att rynka på näsan när hon får första skeden av all mat, oavsett om det är favvomat eller ej. Molly kan klicka med tungan och har även börjat använda riktig krypställning när hon tar sig fram på mjuka underlag, på parketten är det fortfarande krigsveteranen som gäller;) Molly pekar på föremål(lampa, tavla etc) å försöker uttala ord samt att hon självmant ger en saker.. en generös liten tjej vi har!!
PS Bilddagboken är uppdaterad igår:) Ds

1 kommentar:

  1. Hej hej vinnaren av syster & bror presenteras nu på bloggen kika in och se om DU är vinnaren!

    Måndag morgon kommer även NY tävling läggas UT missa INTE den

    kram

    SvaraRadera