söndag 24 maj 2009

24 maj

Molly vaknade när A gick upp... suck!! Jag vägrade gå upp men hon höll på å röja i sängen så hon fick sitta i spjälsängen medan jag slumrade till å jag fick väl 10 min för mig själv innan jag hade en dotter som gallskrek(fast inte ledset) Hon ville UPP! Frukost, lek å sen en dusch/bad hade jag tänkt men Ingen Låga på pannan igen..suck nr 2 för dagen!! Så det blev till att starta om pannan å sysselsätta sig med annat... jag lade mig å vilade i sängen medan Molly fick röja runt med sina leksaker omkring mig. Hon är gullig, hon hittade en av nallarnas sockar å försökte "ta på sig" den:) Fröken kom å nojsade med mig till slut å vi somnade å sov 2 timmar. Känns som vi inte gör annat än bara sover nu för tiden:p Pannan hade startat så vi tog vår efterlängtade bad, Molly otålig som bara den när jag tappade upp badet. Lyfte undan henne till andra sidan av rummet men hon kom krypande snabbare än kvickt tillbaka...sen försökte hon kliva i badbaljan. Sötnosen. Skönt att numera få duscha "i fred" utan en gallskrikande dotter, det är riktigt trevligt att ha en glad plaskade dotter jämte sig ist. Efter badet så blev det till att maila då jag hade fått sålt min första utgående auktion!! Personen i fråga hade dock hotmail å det strular alltid!! Så efter 1,5 timma, sms å en frågande make som får tel.samtal på jobbet om auktionen så lyckas jag äntligen lösa problemet å nå fram. Fröken hade under tiden fått sitta på golvet jämte mig nere i källaren vilket resulterade att hon först åt å ulkade upp något (kanske papper?!) för att lite senare krypa upp för första trappsteget å var på väg upp för andra när jag uppmärksammade henne... jag har full så på att hålla ordning på henne numera. Fika för Molly och sen mer lek å bus medan jag lagade mat å ringde farmor å önskade lycka till inför morgondagen. Molly är makalös, hon har inget fel på minnet iaf, hon kröp runt soffan målmedvetet och hittade tidningskorgen bakom soffan. Där plockade hon ur ett par kataloger å papper som hon lyckades tugga loss en kant av å sen vägrade hon öppna munnen för att snabbt svälja innan jag lyckades få in ett finger...hmmm Fröken är på allt å ska tugga i sig, varenda lilla smula. Nu måste vi städa oftare!! Vi lade oss för att vila middag å somnade å sov 2 timmar igen, när vi vaknade så hade A redan kommit hem å hunnit vara hemma en stund. Det blev en mini promenad upp till samhället å tillbaka för att posta ett brev, farfar kom med oxå då han kom förbi oss medan vi var på G ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar