måndag 25 maj 2009

25 maj

Molly har röjt i natt, vaknat flera gånger... strax efter 6 så gick jag för att byta blöja å insåg varför hon varit så rastlös. Hon hade lyckats baja i natt, troligen är det p g a penicillinet. Vi var trötta när vi vaknade men hade fått ett par timmars sammanhängande sömn då Molly somnade å sov till halv tio efter blöjbytet. Vi hade fullt sjå med att göra i ordning frukost när det knackade på dörren, Linnea å Malin ville ha promenad följeslagare:) De fick vänta till vi intagit vår frukost innan vi kom i väg, vi gick förbi Carina å Julia med men hade missat dem med tio minuter... Det blev en rejäl promenad, runt 10,5 km med iaf en fjärdedel backar. Vi var rätt möra efteråt å tjejerna var hungriga då vi varit ute i strax över tre timmar med en paus på nabben inräknat. Jag nattade Molly medan A lagade lunch åt oss. Molly sov strax över två timmar under em utan mig vid sin sida, så hon var nog lite trött oxå;) Farfar kom förbi under em så vi ringde farmor för att höra hur operationen hade gått. Farmor mådde bra men var lite omtöcknad. Efter lite fick åkte farfar hem å A började på att göra i ordning grinden till hallen, det börjar bli dags. Molly kryper mot trappan så fort hon får chansen så jag måste ha dörren stängd numera. Jag började med att natta molly strax efter 18 å vid 20 sov hon.. antagligen jag med då jag vaknade av att hon hostade. Under kvällen har vi hjälpts åt att kratta i pellets förrådet samt sotat pannan, innan jag tog mig en dusch.. välbehövligt efter dagens promenad. Vi har även hunnit med att gå igenom Mollys för små kläder, så nu har vi en spara å sälja hög:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar